روایت وزیر دولت نهم از حضور مشایی در صندلی معاون اول: احمدی نژاد آخرین جلسه هیئت دولت نهم را با قهر ترک کرد

وزیر دولت نهم با اشاره به اینکه مشایی در جلسه آخر هیئت دولت نهم رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت، گفت: اعتراض های وزیران به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این […]

image_pdfimage_print

وزیر دولت نهم با اشاره به اینکه مشایی در جلسه آخر هیئت دولت نهم رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت، گفت: اعتراض های وزیران به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل بهم خورد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، پرویز فتاح، وزیر نیرو دولت نهم و رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران بعد از ظهر امروز میهمان برنامه شناسنامه بود.

وی در این برنامه با اشاره به سوابق علمی و عملی خود در سالهای قبل و بعد از انقلاب به بیان مسئولیت خود در اجرای بخشی از قطعنامه ۵۹۸ پرداخت و گفت: مسئولیت ستاد نظامی اجرای قطعنامه را بر عهده داشتم و با توجه به اینکه مهندس بودیم و مقداری با نقشه‌برداری آشنا بودم، برای این کار انتخاب شدم.

فتاح افزود: در طول ۸ سال جنگ خطوط مرزی ما با عراق به هم خورده بود و میله‌های مرزی از بین رفته بود به همین خاطر به همراه هیئت ۹ نفره‌ای که از طرف حضرت آقا در سال ۶۸ و ۶۹ تعیین شده بود، مسئول تعیین خطوط مرزی شدیم، دو سال تلاش بی وقفه مهندسی صورت گرفت تا توانستیم میله‌های مرزی را با همکاری ارتش و سپاه نصب کنیم.

وزیر نیرو دولت نهم در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه شناسنامه به آخرین جلسه هیئت دولت نهم اشاره و عنوان کرد: دعایی از امام راحل هست که فرمودند این دعا را بیشتر بخوانید، «الهم الجعل عواقب الامورنا خیرا»؛ حقیقتا تلخترین جلسه، آخرین جلسه دولت نهم بود که چرا به دیوار دولت تکیه کردم؛ این دولت، دولت ولایتمدار است؛ تکیه به صندلی و دیوار اتاق کردم و گفتم چه بر سر ما آمد.

فتاح درباره ماجرای انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور گفت: ما که می‌گوییم ولایت مطلقه فقیه، از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن؛ این انتصاب نباید صورت بگیرد اما علی رغم نظر حضرت آقا صورت گرفت.

وی ادامه داد: هنوز امضای پای عهدنامه ابتدایی دولت را دارم که اولین بند آن تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بود. اما دائم از خودم سوال می کردم که مگر رهبری از دولت چه چیزی خواسته است؟!

وزیر دولت نهم با اشاره به اینکه در آن جلسه آقای مشایی رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت و یک نیمه جلسه را اداره کرد افزود: اعتراض های وزرا به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل بهم خورد.

انتهای خبر