“عملیات نظامی بزرگ” نیروهای یمنی؛ هزاران نظامی ائتلاف سعودی به اسارت درآمدند

 یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه با اعلام خبر اجرای “عملیات نظامی بزرگ” نیروهای یمنی در جنوب غربی عربستان، گفت که شمار زیادی از نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در جریان این عملیات، به اسارت درآمدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، سریع در سخنان مهمی از عملیات “نصر من […]

image_pdfimage_print
 یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه با اعلام خبر اجرای “عملیات نظامی بزرگ” نیروهای یمنی در جنوب غربی عربستان، گفت که شمار زیادی از نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در جریان این عملیات، به اسارت درآمدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، سریع در سخنان مهمی از عملیات “نصر من الله” در محور نجران واقع در جنوب غربی عربستان خبر داد و گفت شمار زیادی از نظامیان سعودی در این عملیات به اسارت درآمدند.

وی افزود: عملیات نیروهای یمنی در استان نجران ادامه دارد و در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

به گفته وی، یگان های ویژه، موشکی، پهپادی و سامانه دفاعی یمن نیز در حمایت از نیروهای مسلح این کشور در عملیات جاری حضور دارند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: هزاران نفر از نیروهای دشمن تسلیم شدند و پس از آن، نیروهای ما مسوولیت تامین آنها را در قبال حملات هوایی ائتلاف سعودی به عهده گرفتند.

این مقام یمنی گفت: شمار زیادی از نظامیان اسیر شده، فرماندهان و افسران و نظامیان ارتش سعودی هستند.

وی افزود: با همه اسرای دربند طبق مبانی دینی و اصول  انسانی برخورد می شود.

سریع  در ادامه از نابودی کامل  ۳ تیپ نظامی دشمن  و به غنیمت گرفتن صدها ادوات نظامی و خودروهای زرهی در جریان این عملیات طی ماه های اخیر خبر داد.

وی تصریح کرد: این عملیات بزرگترین عملیات نیروهای یمنی در خاک عربستان از آغاز حملات به کشور ماست.
بنابر اعلام سریع، نیروهای مسلح یمن تنها پس از ۷۲ ساعت از آغاز عملیات، سه تیپ فریب خورده دشمن و یک دسته نظامی سعودی را به محاصره خود درآوردند.

عملیات نیروهای یمنی در خاک عربستان در واکنش به محاصره چند ساله یمن و بمباران هر روزه این کشور از سوی ائتلاف سعودی انجام شده است.

۲۳ شهریور ماه نیز نیروهای یمنی، دو میدان نفتی متعلق به تاسیسات نفتی آرامکو را هدف حملات خود قرار دادند.
 
انتهای خبر