انتقاد امام جمعه ساری از وزیر کشور: گفتندمشورت‌ می‌کنیم‌ اما این‌ مشورت نبود/ حق‌ اعتراض‌ ندارید!

خطیب نماز جمعه ساری گفت: از وزیر کشور گلایه دارم زیرا در انتخاب استاندار مازندران خیلی عجله کرد. به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌‌های نماز جمعه ساری، اظهار داشت: انسان باید راستگو باشد و دروغ نگوید. وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیات دولت اشاره و […]

image_pdfimage_print

خطیب نماز جمعه ساری گفت: از وزیر کشور گلایه دارم زیرا در انتخاب استاندار مازندران خیلی عجله کرد.

به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌‌های نماز جمعه ساری، اظهار داشت: انسان باید راستگو باشد و دروغ نگوید.

وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیات دولت اشاره و تصریح کرد: رهنمودهای رهبری در دیدار با هیئت دولت در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی کشورمان بود.

طبرسی درباره مواضع رهبری در سیاست خارجی خاطرنشان کرد: رهبری اعلام داشتند: «باید دیپلماسی نرمش قهرمانانه داشته باشیم».

وی ادامه داد: رهبری بر رفتار دست بالا تاکید داشتند و اینکه به دشمن اعتماد نداشته باشیم.

گفتندمشورت‌ می‌کنیم‌ اما این‌ مشورت نبود/ حق‌ اعتراض‌ ندارید!
خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه دشمن خیلی هزینه کرده است تا بر مسلمانان مسلط شود، گفت: دشمن در مقابل سیاست تسلیم‌ناپذیری ما کم آورده و نمی‌تواند منطق ما را پاسخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سخنرانی رئیس جمهور در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رئیس دولت مسائل اقتصادی و سیاست خارجی را با بیان اینکه اصل بر مسائل فرهنگی است در اولویت قرار داده و ما هم خواستار همین هستیم.

طبرسی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی را با مقدمه مقاومت و اقتصاد مقاومتی تکمیل کنیم، متذکر شد: جامعه‌ای که اقتصاد نداشته باشد نمی‌تواند مستقل باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اقتصاد امر مهمی است، گفت: تفاوت اقتصاد اسلامی و اقتصاد کمونیست‌ها این است که آن‌ها اقتصاد را محور را حکومت لحاظ می‌کنند اما ما معتقدیم اقتصاد در خدمت انسان است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم دولت بتواند با برنامه کوتاه مدت، دراز مدت و میان مدت مشکل گرانی را حل کند، تصریح کرد: امیدوارم گرانی، اشتغال و فقر و کسری بودجه را با کمک خدا و رهنمودهای رهبری از سر راه انقلاب اسلامی برطرف شود.

طبرسی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: سبک زندگی ما باید اسلامی شود و همه موظف هستیم این سبک را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه آپارتمان‌نشینی از مشکلات سبک زندگی است، گفت: مکتب ما اسلام است و احترام به والدین جایگاه خاصی دارد.

طبرسی با اشاره به انتخاب استاندار جدید مازندران، یادآور شد: امیدواریم فرد جدید بتواند دولت تدبیر و امید و اعتدال را در جامعه بشناساند و آن را پیاده کند.

وی با تشکر از طاهایی استاندار فعلی مازندران، تصریح کرد: خدا یار و نگهدار وی باشد.

طبرسی ادامه داد: از وزیر کشور گلایه دارم که در انتخاب استاندار خیلی عجله کرد، اگر بر اساس حروف الفبا هم بود مازندران در رده‌های آخر قرار داشت.

وی گفت: مازندران استان سیاسی و علمی است و باید صبر کرده و با بزرگان مشورت می‌کردند.

طبرسی یادآور شد: آقایان گفتند با نمایندگان ولی فقیه مشورت می‌کنیم اما بعد از اینکه مشخص کردند وزیر کشور با من تماس گرفت و مسئله را اعلام کرد، یعنی دیگر حق اعتراض ندارید، این مشورت نبود.

وی افزود: در مراسم معارفه بقیه حرف‌ها را بیان می‌کنم.

خطیب جمعه شهرستان ساری اظهار داشت: نماینده ولی فقیه، همان تمثال و سایه مقام معظم رهبری است.

وی در پایان با اشاره به مسائل سوریه، گفت: در مقابل سوریه، وظیفه سیاسی، حیثیتی و شرعی داریم و اگر اینجا نتوانیم جلوی استکبار را بگیریم، دیگر نمی‌توان در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

انتهای خبر