سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر داخلی در دوران پسا کرونا

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری داخلی برای دوران پسا کرونا خبر داد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، رضا خلیلی در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با تبریک روز جهانی موزه به علاقمندان این عرصه اظهار داشت:ویروس کرونا در کنار دیگر آسیب ها، […]

image_pdfimage_print

خلیلی

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری داخلی برای دوران پسا کرونا خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، رضا خلیلی در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با تبریک روز جهانی موزه به علاقمندان این عرصه اظهار داشت:ویروس کرونا در کنار دیگر آسیب ها، حوزه گردشگری را هم غافلگیر کرد و بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری تعداد ۱۰۰ میلیون شغل آسیب دیده و بلاتکلیف هستند که در آذربایجان شرقی ۳۰ هزار شغل در این حیطه به طور مستقیم دچار آسیب شد.

خلیلی با اشاره به برنامه های این سازمان برای دوران پسا کرونا، افزود: تلاش داریم تصویر مثبتی از استان و شهر تبریز را در خاطرات گردشگران حفظ کنیم تا به محض اتمام این دوران در بازارهای گردشگری به عنوان مقاصد سفر انتخاب شویم.

او تصریح کرد: شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه سعی در ارتقا و افزایش محتوا از طریق فعالیت هر چه بیشتر در زمینه بازاریابی، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی دارند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به زیرساخت‌های انجام یافته توسط شهرداری جهت استقبال از گردشگران، گفت: مرمت های انجام یافته در بازار تبریز و خانه‌های تاریخی که  توسط شهرداری انجام می شود، بسترسازی برای حضور گردشگر خواهد بود. از سوی دیگر افزایش ظرفیت اقامتی در تبریز که با تدبیر شورای شهر و شهرداری تبریز انجام یافت، گامی دیگر در ایجاد  این ظرفیت‌ها به شمار می‌رود.

خلیلی با تاکید بر اینکه تبریز در سطح ملی به عنوان شهر موزه‌ها نامگذاری شده است، اظهار داشت: تبریز از نظر فراوانی موزه، پس از تهران به همراه استان فارس دارای مقام دوم است و شهرداری تبریز نیز در کنار دیگر شهرها به ویژه تهران و اصفهان به امر موزه داری مبادرت می کند و در حال حاضر ۶ موزه در زیرمجموعه شهرداری فعالیت دارند.

او افزود: شهرداری تبریز به عنوان اصلی‌ترین رکن مدیریت شهری، توسعه پایدار را به ویژه در بخش فرهنگی و تاریخی در تمام ابعاد مدنظر قرار داده است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از وجود ۸۰۰ خانه تاریخی در تبریز خبر داد و افزود: تعدادی از این خانه‌ها ثبت ملی شده و مدیریت شهری سعی دارد در کنار سایر ارگان‌ها این بناهای تاریخی را برای نسل‌های آتی حفظ کند.

به گفته خلیلی، شهرداری تبریز جزو شهرداری‌هایی است که با در اختیار داشتن ۲۰ خانه و فضای تاریخی از کوشک ائل گلی گرفته تا خانه اردوبادی، شربت‌اوغلی، یخچال‌های متعدد و … در راستای حفظ میراث فرهنگی تلاش می‌کند.

انتهای خبر