اقلام آقای سرابی‌ را صرفا با قیمت کارشناس رسمی دادگستری می‌خریم/ تحریک احساسات عمومی برای فروش اقلام موزه مشاغل

  ناگفته‌های شهردار منطقه ۸ تبریز از تعطیلی موزه مشاغل؛   شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: شهرداری تبریز در راستای حمایت از فرهنگ، هنر و صیانت از میراث تاریخی، صرفا با قیمت کارشناس رسمی دادگستری می تواند اقلام آقای سرابی اقدم را خریداری کند. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، علی […]

image_pdfimage_print

 

ناگفته‌های شهردار منطقه ۸ تبریز از تعطیلی موزه مشاغل؛

 

آخرین مراحل تکمیلی موزه مشاغل

شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: شهرداری تبریز در راستای حمایت از فرهنگ، هنر و صیانت از میراث تاریخی، صرفا با قیمت کارشناس رسمی دادگستری می تواند اقلام آقای سرابی اقدم را خریداری کند.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، علی مدبر با اعلام مطلب فوق افزود: آقای سرابی اقدم جزو هنرمندان و مفاخر شهر تبریز است که در راستای حفظ فرهنگ، هنر و تاریخ شهر عملکرد شایان توجهی دارد.

او ادامه داد: مدیریت شهری تبریز نیز در راستای حمایت از هنرمندان و تاریخ شهر و مجموعه‌داران خصوصی، امکاناتی به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار داده است.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز با اشاره به وضعیت پیش آمده برای موزه مشاغل تبریز اظهار داشت: قبلا آقای سرابی اقدم در خیابان راسته کوچه و در مکانی نامناسب و انبارگونه اقدام به عرضه کلکسیون خود کرده بود که شهرداری تبریز این مکان فعلی و یخچال تاریخی له‌له‌بئیگی را در اختیار ایشان قرار داده و حتی زمینه بلیط‌فروشی در این مکان را نیز فراهم کرد تا به محلی برای کسب درآمد وی تبدیل شود.

 او از واگذاری ۹ مغازه رایگان به مجموعه‌دار موزه مشاغل نیز خبر داده و تأکید کرد: ۹ مغازه به صورت رایگان در اختیار وی قرار دادیم که کلکسیون شخصی خود را در این مغازه‌ها عرضه کند. 

مدبر خاطرنشان کرد: تلاش این مجموعه‌دار این است که این اقلام را به شهرداری بفروشد، که ما نمی‌توانیم خارج از قیمت کارشناس رسمی دادگستری آن‌ها را خریداری کنیم. 

شهردار منطقه ۸ تبریز، با اشاره به عدم تجویز آیین‌نامه‌های مالی شهرداری برای خرید این اقلام خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تبریز مطابق با آیین‌نامه‌های مالی خود، قادر به خرید این اقلام نیست و حتی اگر امکان این خرید وجود داشته باشد، بایستی با مصوبه شورای شهر و بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان رسمی دادگستری صورت بگیرد.

او از عزم جدی مدیریت شهری برای حفظ موزه مشاغل نیز خبر داده و تأکید کرد: شهرداری تبریز مصمم به حفظ موزه مشاغل است و در این راستا با مجموعه‌داران خصوصی شهر نیز صحبت کرده‌ایم که آنها نیز حاضر شده‌اند بی هیچ چشم‌داشتی مجموعه خود را در اختیار موزه مشاغل قرار دهند و آقای سرابی‌اقدم نیز می‌تواند همچنان به عنوان مجموعه‌دار اقدام به عرضه اقلام خود در این موزه نماید. 

مدبر در پایان صحبتهای خود تأکید کرد: این عزیز ظاهرا مشکلات مالی دارد و هر از گاهی بحث‌های انتقال مجموعه خود به یک شهر دیگر یا تعطیلی موزه مشاغل را پیش می کشد که ما دقیقا منظور ایشان را نمی فهمیم که به دنبال چه هستند، هرچند شاید قصد ایشان از طرح چنین مسائلی، تحریک احساسات عمومی برای فروش اقلام تاریخی خود است.

انتهای خبر