اظهارات جالب بیگی در آخرین روزهای استانداری آذربایجان شرقی: دریاچه ارومیه باید کوچک شود! / نماینده سراب ما را شرمنده مردم کرد!

برخی اظهارات جالب بیگی در روزهای پایانی مدیریت ۵ ساله اش در استانداری آذربایجان شرقی واکنش های جنجالی مختلفی به همراه  داشت. به گزارش اعتدال پرس، بیگی در این هفته شاید به اندازه ۵ سال گذشته سخنان جنجالی زده است. که حتی بازتاب ملی نیز داشته است! دریاچه ارومیه باید کوچک شود! روزنامه قدس به نقل […]

image_pdfimage_print

برخی اظهارات جالب بیگی در روزهای پایانی مدیریت ۵ ساله اش در استانداری آذربایجان شرقی واکنش های جنجالی مختلفی به همراه  داشت.

به گزارش اعتدال پرس، بیگی در این هفته شاید به اندازه ۵ سال گذشته سخنان جنجالی زده است. که حتی بازتاب ملی نیز داشته است!

دریاچه ارومیه باید کوچک شود!

روزنامه قدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الف، نوشت: احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در جمع اهالی روستای دیزج شیخ‌مرجان از توابع شهرستان شبستر با بیان اینکه میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، ۱۹ میلیارد متر مکعب است، گفت: طبیعتا تامین این مقدار آب امکان‌پذیر ‌نیست؛ بنابراین باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم!

 نماینده سراب ما را شرمنده مردم کرد!/ دخل و تصرف نماینده در پروژه نفلین سینیت

 

استاندار آذربایجان شرقی  با بیان برخی اظهارات انتقادی علیه نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: دخل و تصرف نماینده سراب در مجری پروژه نفلین سینیت باعث شد که شرمنده مردم سراب شویم.

 احمد علیرضا بیگی با بیان این که برخی ناملایمات پیش آمد، گفت: متاسفانه دخل و تصرف نماینده محترم سراب، سبب شد که مجری پروژه تغییر کند در حالی که باید پیمانکار تغییر می‌یافت و الان، همان مجری قبلی در ونزوئلا مشغول همین کار است؛ شش ماه بعد دوباره مجری عوض شد و هر کدام از اینها یعنی دلسردی و ناامیدی مردم؛ این ناملایمات در کنار ناملایمات بین‌المللی که اصل است، باعث بروز مشکلات جدی شد.

علیرضابیگی تاکید کرد: سئوال این است که چرا مجری طرح باید سه بار در سال گذشته عوض شود؟ چرا مجری بدون تخصص تعیین شد؟ چرا با اعتقاد مردم این طور بازی می‌شود؟ ما انجام این طرح را به مردم وعده کرده بودیم؛ اما این مشکلات باعث شد که شرمنده مردم سراب شویم.

علیرضابیگی در ادامه توضیحات مبسوطی درباره وضعیت نفلین‌سینیت سراب از پروژه‌های بسیار مهم استان ارائه کرد و گفت: استحصال آلومینا از نفلین سینیت، مقوله تجربه نشده‌ای در کشور ما است و به همین خاطر، بخش خصوصی اعتماد به نفس لازم را برای ورود به آن ندارد چرا که بازدهی این سرمایه‌گذاری بزرگ مشخص نیست. ما برای آزمایش نتیجه این طرح، پایلوت آن را در نمونه آزمایشگاهی در آذرشهر راه‌اندازی کردیم. اصل این فناوری در دست روسیه و چین است؛ وزارت صنعت برای این طرح پیشقدم شد و با چین قرارداد بست و مشکلی هم نبود.

وی افزود: اما شرکت چینی به خاطر تحریم عقب نشینی کرد و ما به ناچار متوسل به قرارگاه سازندگی و شرکت‌های داخلی شدیم، ظرفیت تولید را هم به یک سوم تقلیل دادیم که گرچه با صرفه نبود اما برای بخش خصوصی اعتماد به نفس ایجاد می‌کرد.

انتهای خبر