آیت الله خاتمی در تبریز مطرح کرد: فقط با صدام نجنگیدیم بلکه درگیر جنگ جهانی سوم بودیم

مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و مردم در محل مصلی اعظم امام(ره) تبریز برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان در این مراسم ضمن اشاره به برگزاری مراسم چهلم شهدای قم توسط مردم تبریز در سال ۵۶، گفت: قیام ۲۹ […]

image_pdfimage_print
مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و مردم در محل مصلی اعظم امام(ره) تبریز برگزار شد.
فقط با صدام نجنگیدیم بلکه درگیر جنگ جهانی سوم بودیم

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان در این مراسم ضمن اشاره به برگزاری مراسم چهلم شهدای قم توسط مردم تبریز در سال ۵۶، گفت: قیام ۲۹ بهمن تبریز حداقل ۱۰ سال پیروزی انقلاب را شتاب بخشید.

وی با اشاره به وقایع تاریخ ایران، اظهار داشت: در طول دوران مشروطیت این نقشه ی جغرافیایی همیشه عالمان و حکیمان و قهرمانان و بزرگانی داشته است که پیشتازان آزادی خواهانه با رنگ و بوی دینی بودند و تجلی آن در لشکر عاشورا خود را نشان داد.

آیت الله خاتمی ضمن تاکید بر لزوم حضور جوانان در عرصه انقلاب، گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ۴۰ مرتبه جوانان را بر مطرح کرده اند؛ امروز بار مسئولیت بر دوش جوانان است.

وی بر شبهات مطرح جامعه جوانان در خصوص دفاع مقدس اشاره‌ کرده و اظهار داشت: شما جوانان حق دارید از رزمندگان دیروز و از ما بپرسید که چرا جنگ کردید؟ جنگ ذاتا خوب نیست و ویرانی و نابسامانی اقتصادی دارد و موجب پریشانی کانون خانواده می‌شود. ما هم وظیفه داریم به آنها جواب منطقی و نه احساسی بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: ما جنگ را شروع نکردیم، جنگ به ما تحمیل شد. ما یا باید صدام را قبول می کردیم یا باید همه نیروی های نظامی را وارد میدان می کردیم. ما با صدام جنگ نکردیم، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و ۴۷ کشور در این جنگ علیه ما بودند.خدا از ما صداقت دید و ما را پیروز و دشمن ما را خوار کرد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: آنها که می گفتند ۴ روزه ایران را می گیریم، کجا رفتند؟ آنها که گفتند ایران ۴۰ سالگی اش را نخواهد دید و فتنه ها به پا کردند، کجا رفتند؟

وی افزود: من از مردم آذربایجان تشکر می کنم؛ خوب برای شهدا آبروداری کردید.

انتهای خبر