گروگانگیری خونین در آذربایجان شرقی با کشته شدن مهاجم و گروگانگیر خاتمه یافت + آخرین خبرها از جزئیات گروگانگیری در مراغه

گروگانگیری مسلحانه در  مراغه پس از چهار ساعت با کشته شدن گروگانگیر و یک پزشک پایان یافت . به گزارش  اعتدال پرس، این حادثه دیشب و با شلیک گلوله از کلت کمری توسط مرد ۳۲ ساله و کشته شدن «احمد _ ح» پزشک رادیو‌لوژیست مراغه‌ای آغاز شد. گروگانگیر پس از شلیک به پزشک مراغه‌ای با […]

image_pdfimage_print

گروگانگیری مسلحانه در  مراغه پس از چهار ساعت با کشته شدن گروگانگیر و یک پزشک پایان یافت .

به گزارش  اعتدال پرس، این حادثه دیشب و با شلیک گلوله از کلت کمری توسط مرد ۳۲ ساله و کشته شدن «احمد _ ح» پزشک رادیو‌لوژیست مراغه‌ای آغاز شد.

گروگانگیر پس از شلیک به پزشک مراغه‌ای با یک تیر هوایی مردم را به وحشت انداخته و مرد دیگری را گروگان می‌گیرد و نهایتا با ورود نیروهای یگان ویژه تبریز، با شلیک به گروگانگیر و کشته شدن وی، موضوع خاتمه یافت.

فرماندار مراغه در گفتگو با خبرنگاران جزئیات واقعه گروگانگیری در مراغه را تشریح کرد.

منصور صادقی اصل گفت: ساعت ۲۰:۳۰ دیشب فردی به نام  محمد ش که با یک دستگاه خودروری بی ام و ۵۱۸ از کرمان به مراغه سفر کرده بود پس از درگیری و تهدید پزشک رادیولوژیست شهرستان مراغه به تعقیب وی پرداخته و دکتر احد ح را در یکی از مغازه های پاساژ تازه ساخت مدور مراغه گیر می اندازد. با تجمع مردم برای دخالت در درگیری، وی اقدام به تیراندازی با اسلحه کمری به سقف پاساژ کرده و سپس با تیراندازی به گردن پزشک وی را به قتل می رساند.

رئیس شورای تامین شهرستان ویژه مراغه افزود: نیروهای انتظامی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و متوجه می شوند، قاتل فروشنده را با استفاده از سلاح کمری و چاقو به گروگان گرفته است. همچنین با تلاش نیروهای انتظامی پاساژ تخلیه شد ولی سه تن از فروشندگان مغازه های پاساژ بین نیروهای پلیس و گروگانگیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بلافاصله با حضور دادستان، مدیر کل اطلاعات و سایر اعضا، شورای تامین به شکل فوق العاده تشکیل جلسه داده و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. وی افزود: فرد گروگانگیر از پلیس درخواست لب تاپ و خط تلفن برای اتصال به اینترنت برای برقراری ارتباط با ژاپن کرده بود و با پیگیری موضوع از خانواده پزشک مقتول متوجه شده ایم که وی خواهرزاده مقتول است که بدلیل مخالفت خانوده با ازدواج خود با دختر مقتول با وی درگیر شده است.
صادقی اصل از فوت پزشک کرمانی اصل در بیمارستان به دلیل خونریزی خبر داده و گفت: اقدامات پزشکی نتوانستند جان این پزشک متعهد و مردمی مراغه را نجات دهند.

وی با اشاره به حضور نیروهای پلیس و روانشانس برای آزاد کردن گروگان ها گفت:  ۴ فروشنده گیر افتاده در پاساژ با راهنمایی پلیس خود را از دید گروگانگیر خارج کرده بودند و با حضور تیم ویژه گروگانگیری پلیس از تبریز به محل واقعه در فرصتی مناسب گروگان اصلی آزاد شده و برای مداوی زخم سطحی ناشی از سلاح کمری گروگانگیر به بیمارستان اعزام شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: مرتضی ع گروگان آزاد شده بدون هیچ مشکلی از بیمارستان مرخص شده است.

صادقی اصل در مورد درگیری بین نیروهای پلیس و گروگانگیر گفت: پس از آزاد شدن گروگان، گروگانگیر به سمت نیروهای پلیس یورش برده و تیر گشود و در تیراندازی متقابل نیروهای پلیس ۸گلوله به بدن وی برخورد کرده و جان او را گرفت.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه از دستور خود برای برآورد خسارت های مالی وراد شده به شهروندان مراغه در اثر تیراندازی ها خبر داده و در پاسخ به خبرنگار آناج گفت: با حضور به موقع نیروهای پلیس و اعضای شورای تامین تصمیمات لازمه به موقع اتخاذ گردیده و مردم فهیم مراغه نهایت همکاری را با پلیس داشتند.

وی مجهز بودن پاساژ به دوربین های مدار بسته را یکی از دلایل موفقیت عملیات نجات گروگان ها دانسته از اقدام سریع و دقیق تیم های ویژه نیروی انتظامی استان تقدیر کرد.

صادقی اصل در مورد اختلاف خانوادگی گروگانگیر و مقتول توضیح داد: گروگانگیر که قصد ازدواج با دختر دایی خود(دختر مقتول) را داشت به مراغه آمده بود ولی وقتی با مخالفت خانواده دختر مواجه شده و متوجه سفر دختر مورد علاقه اش به ژاپن شد؛ دست به این اقدامات زد.

به نظر می رسد حضور به موقع نیروهای امنیتی و مسئولین شهرستان تاثیر به سزایی در مدیریت این واقعه داشته است.  پاساژ گنبد کبود مراغه دارای دو طبقه و مرکز فروش کامپیوتر و لباس است.

گفته می‌شود «احمد –ح» با بیش از ۵۵ سال سن از پزشکان خوش‌نام مراغه‌ای بوده که اصلیت کرمانی داشته است و همسرش مراغه‌ای است.

انتهای خبر