در نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه مطرح شد: نتیجه نهایی بررسی شایعه مسمومیت در مدارس/ هیچ مشکلی با استاندار ندارم

پوررادی، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم ضمن پاسداشت مقام معلم با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، متذکر شد: با توجه به واریز کشوری و وزارتی حقوق معلمان، در این حوزه ما چندان صاحب اختیار نیستیم، اما تا حد توان در حوزه خدمات رسانی گام خواهیم برداشت؛ پیشنهادهایی نیز در […]

image_pdfimage_print

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ضرورت تبیین جایگاه معلمان توسط رسانه‌ها

پوررادی، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم ضمن پاسداشت مقام معلم با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، متذکر شد: با توجه به واریز کشوری و وزارتی حقوق معلمان، در این حوزه ما چندان صاحب اختیار نیستیم، اما تا حد توان در حوزه خدمات رسانی گام خواهیم برداشت؛ پیشنهادهایی نیز در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شده است که در صورت عملیاتی شدن در خدمت فرهنگیان خواهیم بود.
 
به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در باره بدحالی سریالی برخی دانش آموزان در بعضی از مدارس استان،اظهار کرد: با توجه به نظرات متخصصان امر و انجام معاینات پزشکی، علمی و فنی و مصاحبه با دانش آموزان و معلمان به چیزی دست نیافتیم و اتفاقی خاصی در این مورد نیفتاده بود؛ تمامی تلاش ما این است که ضمن حفظ سلامتی دانش‌آموزان، آموزش نیز تعطیل نشود؛ همه‌ی دانش آموزان فرزندان ما هستند و اولیا آن‌ها را به ما سپرده‌اند.

پوررادی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برخی زمزمه‌ها مبنی بر وجود برخی تغییرات مدیریتی در بدنه اداره کل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: بنده به دنبال حکم نیستم و به عنوان خادم مشغول به خدمت هستم و بدون توجه به این حواشی، تمامی تلاشم را در راستای وظیفه محول شده انجام خواهم داد.

وی اضافه کرد: هر کاری و هر چه را که به من بسپارند، برایم قابل قبول بوده و اگر امروز به من بگویند حضور تو در اینجا لازم نیست، تحویل داده و می‌روم؛ با وجود انتشار برخی مطالب در فضای مجازی بنده هیچ مشکلی با آقای استاندار ندارم و ایشان به عنوان مدیر ارشد اجرایی استان به تمامی مسائل اشراف داشته و بنده هم به نظرات و مدیریت ایشان ارزش و احترام قائلم؛ آقای استاندار همچنین در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش نیز حضور داشتند و نظراتی نیز ارائه دادند و ما هم با کمال میل کار را پیش می‌بریم.

نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه خود را از رسانه و رسانه را از خودمان جدا نمی دانیم، بر ضرورت تبیین جایگاه معلمان توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: البته هیچ اداره‌ای خالی از ایراد نبوده و ما نیز برخی نقص‌هایی داریم که رسانه‌ها می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات، ایرادها را به ما ابلاغ کنند؛ چرا که آموزش و پرورش در تمامی مسائل روز حرف اول را می‌زند.

غلامرضا علیزاده نیز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد رتبه‌بندی معلمان با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۳۰۴ معلم بر اساس رتبه‌بندی حقوق دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۰۵۲۷ نفر از همکاران، رتبه یک، ۸۴۱۱ نفر از همکاران، رتبه دو و ۱۸ هزار ۴۳۹ نفر از همکاران، رتبه سه و ۳۹۱۵ نفر از همکاران رتبه ۴ و در آخر ۱۲۵ نفر از همکاران رتبه ۵ را احراز کرده‌اند.

وی، تعداد افراد فاقد رتبه در سامانه رتبه بندی فرهنگیان را ۱۲۹۰ نفر عنوان کرده و از بررسی مجدد رتبه این معلمان از نوزدهم اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: رتبه های ۱ و ۲ توسط استان و رتبه‌های ۳ و ۴ و ۵ توسط وزارت بررسی می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اینکه نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی چه زمانی تعیین تکلیف شده و طبق قانون کار دریافتی خواهند داشت؟، گفت: ظاهرا بر روی قرارداد همه چیز قانونی بوده و میزان دریافتی طبق قانون کار درج شده است، اما کارفرما بعد مبلغی را بر اساس توافق فی‌مابین به معلم که کم‌تر از مبلغ تعیین شده در قانون کار است، پرداخت می‌کند و به دلیل ساعات تدریس کم‌تر از ۴۴ ساعت بیمه‌ی این معلمان نیز کامل نیست.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: مقرر شده است معاون وزیر، جناب آقای محمودزاده قانونی را به مجلس برده و سامانه‌ای را برای سازماندهی نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی طراحی کنند؛ طراحی سامانه از سال گذشته آغاز شده؛ ولی فعلاً به نتیجه نرسیده است؛ طبق این سامانه مقرر شده که نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی نیز بر اساس قانون کار دریافتی داشته باشند.

وی در در ادامه هر گونه افزایش خودسرانه شهریه در مدارس غیردولتی را غیرقانونی، عنوان کرد و با اشاره به صدور بخشنامه‌های متعدد در این باره خاطرنشان کرد: بارها تاکید شده است که تا تعیین قیمت مصوب در تیر ماه سال جاری قراردادها باید بر اساس قیمت سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ تنظیم شوند و هر گونه تعدی از این بخشنامه برخورد قانونی، تذکر، توقف فعالیت و جریمه‌ی میلیاردی توسط اداره کل تعزیرات را دربر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند هر گونه شکایت در این خصوص را با شماره تماس ۰۴۱۳۵۵۶۳۲۷۵ در میان بگذارند؛ شهریه مدارس غیر دولتی شامل شهریه ثابت (مبلغ مصوب) و شهریه متغیر (اختیاری) بوده و هیچ باید و اجباری در خصوص شهریه متغیر مانند مبلغ ددیافتی برای غذا و کلاس فوق‌العاده وجود ندارد.

علیزاده در ادامه تعداد مدارس استان را با احتساب مدارس دولتی و غیر دولتی و مدارس استثنایی و پیش دبستانی ۸۲۱۴ باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۱۳ مدرسه، غیردولتی و ۵۶۰۱ مدرسه، دولتی به شمار می‌آید. تعداد جمعیت دانش آموزی استان نیز با احتساب دانش آموزان استثنایی و پیش دبستانی ۷۷۴۵۷۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۵۶۸۹ نفر در سامانه .my.meduir برای انتخاب معلم نمونه، از انتخاب ۲۴۰۹ نفر در مرحله‌ی مدرسه‌ای ۱۳۸ نفر در مرحله ناحیه‌ای و منطقه‌ای و هشت نفر در مرحله استانی و یک نفر در مرحله کشوری از آذربایجان شرقی، خبر داد و گفت: به منظور تجلیل از مقام معلم، سفر به مشهد برای معلمان نمونه منطقه‌ای و دیدار با مقام معظم رهبری و سفر به کربلا طی هماهنگی با سازمان حج و زیارت برای معلمان نمونه استانی در نظر گرفته شده است‌.

انتهای خبر