فوری/یک منبع موثق وزارت کشور اعلام کرد: منتفی شدن سبحان الهی و انتخاب آخرین گزینه استانداری آذربایجان شرقی/ استاندار جدید کیست؟

بعد ازچند هفته بررسی گزینه های مختلف و لابی های گسترده درمرکز واستان، سرانجام خبررسید ضمن منتفی شدن همه گزینه های قبلی، استاندار جدید آذربایجان شرقی در اولین جلسه دولت بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک معرفی خواهد شد. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس،اواخر وقت امشب(چهارشنبه)شنیده شد: با توجه به ادامه مخالفت های گسترده با […]

image_pdfimage_print

بعد ازچند هفته بررسی گزینه های مختلف و لابی های گسترده درمرکز واستان، سرانجام خبررسید ضمن منتفی شدن همه گزینه های قبلی، استاندار جدید آذربایجان شرقی در اولین جلسه دولت بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک معرفی خواهد شد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس،اواخر وقت امشب(چهارشنبه)شنیده شد: با توجه به ادامه مخالفت های گسترده با سبحان الهی(گزینه قبلی دولت) در استان و امتناع دولت از معرفی درویش زاده(گزینه مجمع نمایندگان استان)، سرانجام با نظر نهایی وزارت کشور آخرین گزینه باقی مانده از جمع ۲۰ گزینه مطرح شده که مورد اجماع نسبی نمایندگان نیز قرار گرفته است به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی انتخاب و در جلسه یکشنبه آینده دولت رسما معرفی خواهد شد.

یک منبع موثق در مرکز با تایید ضمنی این خبر به رابط خبری اعتدال پرس گفت: این گزینه که از مدیران باسابقه در سطوح کلان ملی و از چهره های فراجناحی مورد اعتماد رئیس جمهور است، بعد از دو هفته و با توصیه وزیر کشور نظر مثبت خود را جهت حضور در این مسئولیت اعلام کرده و مورد تایید نهایی مقامات ارشد دولت نیز قرار گرفته است.

همچنین یکی از مسئولین ارشد ستاد روحانی در استان در گفتگوی تلفنی با اعتدال پرس علی رغم تصدیق این خبر، از اعلام نام این گزینه امتناع نموده وافزود: این مجموعه نظر موافق خود را نسبت به این گزینه به وزارت کشور و نهادریاست جمهوری اعلام کرده است.

وی گفت: با توجه به اصرار فرد مورد نظر از رسانه ای شدن این خبر قبل از تصویب در دولت، از اعلام اسم وی معذور هستیم.

امروز همچنین در خبر دیگری به نقل از رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اعلام شد: برگشت روحانی از نیویورک سرآغاز دوباره بحث استانداری استان خواهد بود

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود موضوع استاندار شدن گزینه مطرح شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، منتفی شده است، اظهار داشت: با بازگشت ایشان و مطرح شدن گزینه جدید از سوی وزارت کشور در صورت منتفی شدن گزینه‌های یادشده دوباره این بحث ادامه خواهد یافت.سعیدی در پاسخ به اینکه آیا گزینه جدیدی توسط مجمع نمایندگان مطرح شده است با توجه به منتفی شدن تمام گزینه‌های قبلی گفت: افرادی در استان هستند که قابل بررسی هستند و می‌توانند به عنوان گزینه مطرح شوند.

با معرفی علی عبدالعلی‌زاده به عنوان مشاور وزارت عالی کشور، سید حسین هاشمی به عنوان استاندار تهران و پورحسینی به سمت رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور و منتفی شدن سبحان اللهی به علت مخالفت نمایندگان و وزیر کشور و نیز عدم تایید درویش زاده در دو جلسه قبلی دولت هیئت دولت که از جمله افرادی بودند که از آنان از جمله گزینه‌های تصدی استاندار آذربایجان شرقی بودند که با حذف این گزینه‌ها حال مردم آذربایجان شرقی منتظر هستند ببینند دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی چه کسی خواهد بود.

* گفتنی است با پیگیریهای اعتدال پرس از برخی منابع معتبر در تهران، نام این گزینه تاحدودی مشخص شده است که به محض تایید قطعی منابع موثق و بزودی در بخش تکمیلی این خبر منتشر خواهد شد.

منتظر خبر تکمیلی اعتدال پرس باشید.

انتهای خبر