امام جمعه تبریز: بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی، مردم سالاری است

امام جمعه تبریز بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی را مردم سالاری دانست و اظهار کرد: با تمام شبهاتی که دشمن از طریق رسانه‌ها وارد می‌کند و ادعا دارد که در ایران آزادی انتخاب وجود ندارد اما در این ۴۵ سال تمامی انتخابات‌ با حضور مردم و سلایق مختلف برگزار شده و نشان می‌دهد جمهوریت با حضور […]

image_pdfimage_print

امام جمعه تبریز بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی را مردم سالاری دانست و اظهار کرد: با تمام شبهاتی که دشمن از طریق رسانه‌ها وارد می‌کند و ادعا دارد که در ایران آزادی انتخاب وجود ندارد اما در این ۴۵ سال تمامی انتخابات‌ با حضور مردم و سلایق مختلف برگزار شده و نشان می‌دهد جمهوریت با حضور مردم و تصمیم‌گیری برای سرنوشتشان یک حقیقت تاریخی است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز به آغاز ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از تمام کسانی که می‌توانند باری از دوش مردم بردارند و به رفع مشکلات کمک کنند دعوت می‌کنم در انتخابات ثبت نام کنند، هر سلیقه و هر نگاهی که خود را پایبند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌داند باید در برگزاری انتخابات خود را مسئول بداند، نخبگان، جریانات سیاسی، احزاب و گروه‌ها برای این امر سرنوشت ساز باید وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: برخی از افراد و جریاناتی که به دنبال تحریف انتخابات هستند اولاً باید بدانند که این دستاویز نخ نما در هر دوره‌ای توسط معدود سلیقه‌ها وجود دارد و حرف تازه‌ای نیست ثانیاً ضرر این تحریم به خودشان برمی‌گردد پس باید مراقب رفتارهای دشمن شادکن باشند.

وی با اشاره به اینکه صندوق رأی و انتخابات موجب امید و امیدواری است، افزود: این حضور فعال در مرحله ثبت نام به حضور حداکثری کمک خواهد کرد باید با تمام توان از افرادی که از نظر تعهد و تخصص لازم برای ورود به انتخابات صلاحیت دارند دعوت کنیم تا با این حضور، مجلسی که زیبنده‌ی این ملت است اتفاق بیفتد.

وی به چهار راهبرد انتخابات اشاره کرد و گفت: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار راهبردی است که جلوه‌ی باشکوه تری دارد و مجلس دوازدهم نیز باید نقاط قوت مجالس قبلی را ادامه داده و نقاط ضعف را برطرف نماید.

وی با اشاره به اینکه روزهای اخیر متعلق به جامعه بزرگ و مؤثر خبرنگاری است، گفت: در طول نزدیک به دو قرن سابقه مطبوعات، روزنامه نگاری، خبرنگاری و بعدها فعالیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، با شکوه ترین دوره فعالیت خبرنگاران، بعد از انقلاب است.

آل هاشم با بیان اینکه معنای تقوا یعنی اینکه خبرنگاران در کنار ضعف‌ها، پیشرفت‌ها را نیز به نمایش بگذارند، افزود: خبرنگار واقعی در کنار گزارش کمبودها، نقدها و غفلت مسئولین از خدمت به مردم، باید راوی پیشرفت‌ها هم باشد و جامعه نیز طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به ایمان و امید زنده است و خبرنگاران در ترویج این مفهوم مسئولیت سنگینی دارند.

وی به بحران آب اشاره کرد و گفت: این بحران فقط مربوط به کشور ما نیست حتی برخی کشورهای اروپایی دچار این بحران شده‌اند اخیراً در گزارشی یکی از نهادهای اروپایی بحران بعدی این قاره را مسئله آب دانسته و اعلام کرده یک چهارم اروپا دچار خشکسالی شده و حتی این مسئله باعث درگیری در برخی روستاهای فرانسه شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالبه مردم از کمبود آب در تابستان مطالبه به حق و به جایی است ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات مربوطه باید برای همیشه این مشکل را برطرف کنند و با مدیریت علمی و عادلانه جلوی این بحران را بگیرند.

وی بیان کرد: نمی‌شود بخشی از مناطق شهر تبریز دچار قطعی آب باشد ولی برخی مناطق اصلاً دچار قطعی نباشد این نشان می‌دهد توزیع آب در استان عادلانه نیست مسئولین استان باید برای توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق به طور جدی وارد عمل شوند.

انتهای خبر