بهره‌برداری از بزرگترین معدن اورانیوم منطقه آذربایجان در خوی

مرحله نخست بزرگترین معدن اورانیوم شمال غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خوی به بهره‌برداری رسید. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری خوی در بخش صفاییه این شهرستان قرار دارد و در آن عناصر مهمی همچون اورانیوم، […]

image_pdfimage_print
بهره‌برداری از بزرگترین معدن اورانیوم منطقه آذربایجان در خوی
مرحله نخست بزرگترین معدن اورانیوم شمال غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری خوی در بخش صفاییه این شهرستان قرار دارد و در آن عناصر مهمی همچون اورانیوم، مولیبدن و برخی عناصر نادر اکتشاف شده است که در صنایع راهبردی از جمله نیازهای سازمان انرژی اتمی کشور کاربرد ویژه ای دارد.

محمد اسلامی‌، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آغاز بهره‌برداری از این معدن اظهار کرد: برای سازمان انرژی اتمی، ظرفیت‌سازی برای تولید برق هسته‌ای و همچنین توسعه کاربرد پرتوها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها به شمار می رود و افتتاح این مجتمع معدنی در پیشبرد سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای حائز اهمیت است.

اسلامی‌ ادامه داد: به همین دلیل تمام جبهه‌هایی که در اکتشاف معادن مرتبط قرار دارد را گسترش داده ایم و امروز با افتخار آغاز نخستین بخش از این برنامه توسعه‌ای در حوزه تامین مواد معدنی مورد نیاز را شاهد هستیم.

برای بهره‌برداری از این طرح مهم معدنی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که ۵ هزار میلیارد تومان آن برای مراحل اکتشاف و بهره‌برداری از معدن و یک هزار میلیارد تومان دیگر نیز به احداث کارخانه فرآوری اختصاص دارد.

با بهره‌برداری از مرحله نخست مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در خوی برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای خبر