مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبرداد : وقوع آتش سوزی در ۵ نقطه از مراتع آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از وقوع آتش سوزی در پنج نقطه از مراتع استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. محمدباقر هنربر جمعه شب، ۲۷ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: نخستین مورد آتش سوزی در دامنه کوه سئحرما شهرستان کلیبر بود که بعدازظهر جمعه، با تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، […]

image_pdfimage_print

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از وقوع آتش سوزی در پنج نقطه از مراتع استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمدباقر هنربر جمعه شب، ۲۷ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: نخستین مورد آتش سوزی در دامنه کوه سئحرما شهرستان کلیبر بود که بعدازظهر جمعه، با تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جوامع محلی، بسیج، سپاه و هلال احمر مهار شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این آتش سوزی، ۳۰۰ مترمربع از مراتع سنگلاخی طعمه حریق شدند.

وی ادامه داد: دومین آتش سوزی در مراتع روستای تازه کند بخش صوفیان شهرستان شبستر اتفاق افتاده بود که با حضور به موقع نیروهای دلاور سپاه، ارتش، آتش نشانی و مردمی اطفا شد ولی به دلیل گستردگی این آتش سوزی، ۹۰ هکتار از اراضی ملی طعمه حریق شدند.

هنربر گفت: مراتع مشجر روستای رشتین شهرستان خداآفرین نیز طعمه حریق شده بود که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و مرزبانی اطفا شد. در این آتش سوزی دو هکتار از اراضی طعمه حریق شده بودند.

وی افزود: چهارمین مورد آتش سوزی در مراتع مشجر افیل شهرستان اهر بود که با حضور به موقع نیروها اطفا و نیم هکتار از مراتع مشجر در آتش سوختند.

وی ادامه داد: پنجمین مورد مربوط به مراتع روستای ینگجه دلیگانلو و مراتع روستای حاج خلیل بخش کندوان میانه است که علی رغم حضور نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، آتش نشانی، ارتش، هلال احمر و جوامع محلی هنوز مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: این آتش سوزی با توجه به شدت و وسعت آن اطفا نشده و در چهار نقطه این منطقه حریق ادامه یافته که دو نقطه با تلاش نیروها اطفا شده است.

وی افزود: به خاطر شدت حادثه از وزارت دفاع درخواست بالگرد داشتیم و امروز صبح دو فروند بالگرد بسکت دار و هلی‌برد به مناطق اعزام می‌شود.

انتهای خبر