تبریز تنها کلان شهر بدون شهردار! /تهران،مشهد،شیراز و اصفهان شهرداران خود را شناختند

با گذشت سه هفته از زمان شروع به کار رسمی چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا در کشورمان بسیاری از کلان شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان و شیراز شهردار خود را شناخته اند. هر چند بیش از سه ماه از اعلام نتایج انتخابات ۲۴ خرداد ماه گذشته است و جلسات مختلف شورای […]

image_pdfimage_print

با گذشت سه هفته از زمان شروع به کار رسمی چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا در کشورمان بسیاری از کلان شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان و شیراز شهردار خود را شناخته اند.

هر چند بیش از سه ماه از اعلام نتایج انتخابات ۲۴ خرداد ماه گذشته است و جلسات مختلف شورای اسلامی شهر تبریز، چه به شکل رسمی و چه غیر رسمی؛ گاهی علنی و بیشتر اوقات غیر علنی برگزار شده است؛ هنوز خبری از انتخاب شهردار تبریز نیست.

شورای اسلامی شهر تبریز دوره فعالیت غیررسمی خود را صرف بحث در مورد انتخاب هیئت رئیسه کرد و اعضای این شورا در پاسخ به هر سوالی در مورد انتخاب شهردار به موضوع مشخص شدن ویژگی ها و شاخصه ها و جمع بندی آنها اکتفا کردند.

اما پس از برگزاری جلسه تحلیف و تعیین سرپرست شهرداری، شورا در چند جلسه به بررسی اصلاحات آیین نامه داخلی پرداخته و در لابلای جلسات خود به بررسی چند لایحه سه فوریتی ارائه شده توسط سرپرست شهرداری هم پرداخته است.

موضوع محل استقرار اعضای شورا نیز بحثی بود که بخشی از وقت جلسات شورا را گرفته است.

با اصلاحات اعمال شده در آیین نامه شورا برای طرح گزینه های شهرداری باید ۵ تن از اعضا با امضای نامه ای وی را پیشنهاد دهند و با احتساب محدودیت امضای حداکثر ۳ نامه از سوی هر عضو، تعداد گزینه های شهرداری تبریز حداکثر ۱۲ نفر خواهد بود.

فارغ از اینکه اعضای محترم شورای چهارم تبریز چه ملاکهایی را برای انتخاب شهردار در نظر خواهند گرفت؛ تسریع در این انتخاب خواسته ای عقلانی و عمومی است.

حتی با قبول این فرض که سرپرست انتخاب شده با حداکثر توان پیگیر امورات مدیریت شهری است، انکار ناپذیر است که انتخاب شهردار موجب بازگشت آرامش به بدنه شهرداری شده و روند توسعه تبریز را جانی دوباره خواهد داد.

بنابراین شایسته است حتی در صورت نیاز با برگزاری جلسات فوق العاده بحث های لازم برای انتخاب شهردار انجام گرفته و شهردار تعیین گردد قبل از آنکه مدت سه ماهه سرپرستی به اتمام رسیده و به گفته فرماندار تبریز در جلسه تحلیف شورای شهر، وضعیت بدی برای شهر تبریز رخ دهد.

گزارش از: آناج

انتهای خبر