نتایج انتخابات شورای شهر تبریز و ورزقان در معرض بازنگری قرار گرفت! / کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: جوابیه هیئت نظارت بر انتخابات شوراها قانع کننده نیست

در پی شکایت تعدادی از کاندیداهای انتخابات شوراها به کمیسیون اصل نود، این کمیسیون اعلام کرد: با توجه به جوابیه که از شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به این کمیسیون واصل شد اعضای کمیسیون اصل ۹۰ از پاسخ قانع نشده و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند. به گزارش اعتدال پرس؛ مصطفی افضلی‌فرد […]

image_pdfimage_print

در پی شکایت تعدادی از کاندیداهای انتخابات شوراها به کمیسیون اصل نود، این کمیسیون اعلام کرد: با توجه به جوابیه که از شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به این کمیسیون واصل شد اعضای کمیسیون اصل ۹۰ از پاسخ قانع نشده و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش اعتدال پرس؛ مصطفی افضلی‌فرد درباره شکایت برخی از کاندیداهای انتخابات شوراها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه کمیته سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیر رسیدگی به موضوع است.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به مطرح شدن این موضوع از شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها استعلام به عمل آمد و با توجه به جوابیه‌ای که ارسال شد اعضای کمیسیون قانع نشدند.

مسوول کمیته سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسوولان مربوطه دعوت به عمل آمده است تا با حضور در کمیسیون پاسخگوی موارد ابهامی باشند البته کمیسیون در برخی موارد از شاکیان می‌خواهد که در جلسات حضور یابند و در برخی موارد نیز از مسوولین مربوطه دعوت به عمل می آورد.

افضلی‌فرد ادامه داد: موضوع شکایت تعدادی از کاندیداهای انتخابات شوراها در مورد نحوه برگزاری انتخابات، خرید و فروش آرایی که انجام شده، حضور برخی از اشخاصی که از مکان‌های دیگر برای رای دادن آورده شده بودند و نیز نحوه رسیدگی به شکایات پس از برگزاری انتخابات و… بوده است.

به گفته وی عمده شکایت های مطرح شده از استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی می‌باشد.

اعتراضات مختلفی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی وجود داشته است که بازشماری بخشی از آرا در شهرهای تبریز و مراغه و ابهامات موجود در مورد انتخابات در شهر ورزقان از آن جمله است.

اخبار مرتبط:

جمعی از کاندیداهای شورای شهر تبریز خواستار شمارش مجدد آرا شدند

برای شمارش تمام آرا، باید مستنداتی دال بر تخلف گسترده ارائه گردد

ابطال یا بازشماری؟، سرنوشت مبهم انتخابات جنجالی تبریز/ واکنش هیئت نظارت به اعتراض گسترده کاندیداهای شورای شهر تبریز

اتمام بازشماری آرا در تبریز؛ عصر امروز یا ظهر فردا / ۱۰ درصد از صندوق ها در مراغه بازشماری می شود

هر کاندیدا می تواند درخواست بازشماری ۱۰ صندوق را ارائه کند / بیش از ۱۰۰ نامزد به شمارش و تجمیع آرا اعتراض دارند

پافشاری کاندیداها و پیگیری رسانه ها نتیجه داد: موافقت هیئت نظارت با بازشماری صندوق های انتخابات شورای شهر تبریز/ آیا مسئولان حاضر به قبول هزینه ابطال انتخابات هستند!

شمارش مجدد آرای انتخابات شورا اسباب دردسر است!

وقتی نتایج با یک رای عوض می شود/ نتایج انتخابات شورای شهر ورزقان ابطال می شود ؟

خبر ویژه/ اعتدال پرس منتشر می کند: ناگفته های انتخابات شورای شهر تبریز

بعد از یک هفته بازشماری جنجالی اعلام شد: رد اعتراض کاندیداها و تایید نتیجه قبلی انتخابات تبریز/ گزارش ویژه اعتدال پرس از چگونگی بررسی اعراضات و مختومه کردن پرونده انتخابات تبریز

انتهای خبر