یک تغییر مهم در آرایش سیاسی استان قبل از معرفی استاندار جدید/ پورجمشیدیان قدرتمدار، از سپاه رفت

اعتدال پرس/فرمانده جدید سپاه آذربایجان شرقی معرفی شد. درحالیکه همگان منتظر معرفی استاندار و شکل گیری آرایش سیاسی جدید در ارکان قدرت در استان بودند،ناگهان خبر رسید پورجمشیدیان که یکی از مقامات سیاسی بانفوذ و قدرتمند در استان بود، بعد از پنج سال فرماندهی لشکر عاشورا این پست را به سردار غلام عسگر کریمیان جانشین […]

image_pdfimage_print

اعتدال پرس/فرمانده جدید سپاه آذربایجان شرقی معرفی شد.

درحالیکه همگان منتظر معرفی استاندار و شکل گیری آرایش سیاسی جدید در ارکان قدرت در استان بودند،ناگهان خبر رسید پورجمشیدیان که یکی از مقامات سیاسی بانفوذ و قدرتمند در استان بود، بعد از پنج سال فرماندهی لشکر عاشورا این پست را به سردار غلام عسگر کریمیان جانشین سابق فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل سپرد.

پورجمشیدیان که از ۵ سال پیش این سمت را برعهده داشت، توانسته بود دایره نفوذ و قدرت این مجموعه را در حوزه های دیگر همچون ورزش و تیم پرطرفدار تراکتور و جابجایی های مدیریتی استان توسعه بدهد و بخصوص در جریان دو انتخابات اخیر مجلس و شوراها نقش محوری و تاثیرگذاری داشت-هرچند انتقاداتی را نیز در پی داشت. وی که در انتخابات ریاست جمهوری نیز برخلاف اغلب همقطاران ارشد خود در دیگر استانها و مرکز، از حامیان دکتر ولایتی محسوب می شد امروز شاهد تودیع خود با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ضمن تقدیر از فعالیت های سرتیپ پاسدارعلی اکبر پورجمشیدیان، سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا معرفی گردید.

سردار کریمیان در کنار شهید مهدی باکری و دیگر یاران وی سال ۵۹ جذب نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و بیشتر در نیروی انسانی، اطلاعات و عملیات لشکر ۳۱ عاشورا خدمت کرد.

این سردار سپاه، از جمله ازادگان سرافراز دفاع مقدس نیز بوده و در دوره دفاع مقدس بدلیل نبود اطلاعی از وی به عنوان شهید معرفی شده بود.

 وی در عملیات خیبر بعد از مجروحیت از ناحیه فک و صورت در طلائیه به اسارت دشمن درآمده و بعد از هفت سال در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی‌مان بازگشت.

کریمیان، در تیپ یکم حضرت عباس لشکر ۳۱ عاشورا با مسئولیت‌های گوناگون ادامه خدمت داد و در شهرهای ارومیه، کرمانشاه، تبریز، قم و اردبیل در پست‌‌های فرماندهی خدمت کرد و آخرین پست وی جانشینی فرماندهی سپاه حضرت عباس استان اردبیل بود.

 پورجمشیدیان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۳۱ عاشورا، از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ جانشین لشکر ۳۱ عاشورا و از سال ۱۳۸۷  تا مهرماه ۹۲  به عنوان فرمانده سپاه عاشورا مشغول به فعالیت بود که  با حکم فرمانده کل سپاه به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور سپاه های استانی منصوب گردید.

علی‌اکبر پورجمشیدیان برادر دو شهید به نام‌های مهدی و جلال پورجمشیدیان است که در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند.

وی در مراسم تودیع خود گفت آرزو داشت همچون شهید باکری به شهادت برسد و خواست مزاری در کنار این شهید در گلزار شهدای تبریز برایش نگه دارند.

انتهای خبر