صدا و سیما برای «پوشش خبری عالی» زلزله آذربایجان جایزه ویژه آسیایی گرفت!

سازمان صدا و سیما، برنده جایزه معتبر بین المللی «دنیس آنتونی ۲۰۱۳ » شد. اعتدال پرس/ اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا اقیانوس آرام ABU روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای «پوشش خبری عالی» حادثه زلزله سال گذشته در استان آذربایجان شرقی این کشور به عنوان […]

image_pdfimage_print

سازمان صدا و سیما، برنده جایزه معتبر بین المللی «دنیس آنتونی ۲۰۱۳ » شد.

اعتدال پرس/ اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا اقیانوس آرام ABU روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای «پوشش خبری عالی» حادثه زلزله سال گذشته در استان آذربایجان شرقی این کشور به عنوان برنده این جایزه ویژه انتخاب شده است.در این بیانیه آمده است این جایزه در پنجاهمین مجمع عمومی ABU که اوایل آبان در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می شود به IRIB اهدا خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران ، اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا – اقیانوس آرام سازمانی غیرانتفاعی و غیر دولتی است که در سال ۱۹۶۴ با هدف توسعه سازمان های رادیو و تلویزیونی منطقه تاسیس شد.

ABU که سال آینده پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد اکنون با ۲۵۵ عضو از ۶۳ کشور قاره آسیا و حوزه اقیانوس آرام بزرگترین اتحادیه رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می آید.

آسیاویژن بخش تبادل اخبار اتحادیه ABU است که سال ۱۹۸۴ با پنج عضو از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

اعضای آسیاویژن که اکنون شمار آنها به ۲۸ عضو رسیده است، بیش از ۹۰۰۰ خبر در سال مبادله می کنند.

بر اساس این گزارش ، این سومین بار است که جایزه دنیس آنتونی به سازمان صدا و سیما تعلق می گیرد.

دنیس آنتونی، جایزه سالیانه ای است که ای بی یو با مشارکت شبکه سی ان ان ، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپا، ایی بی یو و رادیو و تلویزیون های کشورهای عربی اسبو به بهترین خبر سال اعطا می کند.

این جایزه به مناسبت بزرگداشت دنیس آنتونی از سردبیران ارشد اِی بی یو که در سال ۱۹۹۶ درگذشت به نام او نامگذاری شده است.

*گفتنی است در زلزله سال گذشته منطقه ارسباران آذربایجان صداوسیما در ابتدا عملکرد ضعیف و قابل انتقادی داشت که موجب سوء استفاده های زیادی در داخل و خارج قرار گرفت ولی بعدا توانست با تلاش گسترده و فعالیت ویژه نقش مهی در بازسازی و کمک به زلزله زدگان ایفا کند.

انتهای خبر