در جلسه امروز هیات دولت؛ استانداران سمنان، مرکزی،گلستان و ایلام انتخاب شد+ سوابق استانداران جدید

در جلسه عصر امروز هیأت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، به پیشنهاد وزارت کشور و با موافقت هیئت وزیران استانداران استان‌های مرکزی، سمنان، گلستان و ایلام معرفی شد. اعتدال پرس/ با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران، محمدحسین مقیمی، محمد وکیلی، حسن صادقلو و محمدرضا مروارید به ترتیب […]

image_pdfimage_print

در جلسه عصر امروز هیأت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، به پیشنهاد وزارت کشور و با موافقت هیئت وزیران استانداران استان‌های مرکزی، سمنان، گلستان و ایلام معرفی شد.

اعتدال پرس/ با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران، محمدحسین مقیمی، محمد وکیلی، حسن صادقلو و محمدرضا مروارید به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های مرکزی، سمنان، گلستان و ایلام انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری  انتخاب استانداران این چهار استان، پس از پیشنهاد عبدالرضا رحمانی فضلی، در جلسه امروز (یکشنبه) هیأت دولت قطعی شد.

رییس‌جمهور در این جلسه، استانداران را به رعایت حفظ خط اعتدال در انتصاب‌ها و شیوه برخورد و ایجاد فرصت برابر برای همه و تلاش برای رونق اقتصادی توصیه کرد.

همچنین در این جلسه ضمن معرفی سورنا ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، از خدمات خانم نسرین سلطان‌خواه نیز تقدیر و تشکر شد.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور درباره سوابق استانداران جدید اظهار داشت: مقیمی استاندار جدید استان مرکزی سابقه ۲ دوره استانداری و یک دوره معاون عمرانی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد.وی همچنین برای یک مدت سرپرست شهرداری تهران را برعهده داشته است.

امیری درباره سوابق مروارید استاندار جدید ایلام نیز گفت: وی سابقه کار در وزارت کشور، معاونت استانداری و همچنین معاونت وزارت راه را در کارنامه خود داشته است.

وی به سوابق صادقلو استاندار گلستان اشاره کرد و گفت:‌ صادقلو نماینده مجلس و چند دوره معاون وزیر آموزش و پرورش بوده است.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در پایان به سوابق وکیلی استاندار جدید سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: سابقه کار در وزارت کشور، معاون شهردار چند کلان‌شهر و معاونت وزارت کار از سوابق وی به شمار می‌رود.

  محمدرضا مروارید متولد ۱۳۳۶ از ایلام است.

وی دارای مدرک کارشناسی کشاورزی از دانشگاه همدان بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه مرکز مدیریت دولتی تهران اخذ کرده است.

مروارید هفت سال در سمت معاونت برنامه ریزی استانداری کرمانشاه خدمت کرد.

وی همچنین هفت سال به عنوان مدیرکل کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام در این سازمان مشغول به کار بود.

مروارید در کارنامه سابقه کاری اش پنج سال نیز عضو شورای مرکزی بوده است.

  صادقلو از نمایندگان ادوار مجلس از حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان بوده و علاوه بر تدریس در دانشگاه، معاونت وزارت آموزش و پرورش را نیز در کارنامه خود دارد.

نام صادقلو که از فعالان ستاد دکتر روحانی در استان بوده برای تصدی دوباره معاونت وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح بوده است.

به گزارش تسنیم پیش تر ۴ نماینده مجلس شورای اسلامی از مجمع ۷ نفره نمایندگان استان در دیدار با آیت الله نورمفیدی درباره با معرفی صادقلو به تهران توافق کرده بودند.

انتهای خبر