تکمیلی/ در جلسه فوق العاده دیشب شورای شهر مشخص شد: هشت گزینه برای تصدی شهرداری تبریز + اسامی کاندیداها

سخنگوی شورای شهر تبریز از مطرح شدن اسامی هشت نفر از سوی اعضای شورای شهر تبریز برای تصدی سمت شهرداری تبریز در جلسه فوق العاده شورا خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده  پس از پایان جلسه شب یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: اعضای شورا کاندیداهای خود را برای شهرداری تبریز اعلام […]

image_pdfimage_print

سخنگوی شورای شهر تبریز از مطرح شدن اسامی هشت نفر از سوی اعضای شورای شهر تبریز برای تصدی سمت شهرداری تبریز در جلسه فوق العاده شورا خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده  پس از پایان جلسه شب یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: اعضای شورا کاندیداهای خود را برای شهرداری تبریز اعلام کردند. وی ضمن خودداری از اعلام اسامی کاندیداهای مطرح شده از طرف اعضای شورا و آیا اینکه از بین اعضای شورا نام فردی در بین این کاندیداها وجود دارد یا نه؛ گفت: تا پایان جلسه امشب هشت کاندیدا مطرح شده اند و این احتمال وجود دارد که این تعداد به ده نفر افزایش پیدا کنند.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه روز سه شنبه یک جلسه فوق العاده خواهیم داشت گفت: در جلسه روز سه شنبه لیست کاندیدایان شهرداری نهایی خواهد شد و سپس این افراد با حضور در صحن شورا برنامه خود را ارائه خواهند کرد.

حاجی زاده افزود: درمورد علنی یا غیر علنی بودن ارائه برنامه نامزدهای شهرداری تبریز تصمیم گیری نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد در جلسه فوق العاده سه شنبه بررسی ها تمام شود و از جلسه بعد از سه شنبه که می تواند فوق العاده یا عادی باشد وارد کار بررسی برنامه نامردهای شهرداری تبریز شویم.

سخنگوی شورای شهر تبریز، درباره اولویت بندی حضور نامزدها در صحن شورا گفت: راه های مختلفی پیشنهاد شد به عنوان مثال حضور به ترتیب حروف الفبا یا اقبال بیشتر به یک نامزد از مواردی بود که مطرح شد که این مورد در جلسه سه شنبه بررسی و تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: در جلسه سه شنبه ممکن است تعدادی از نامزد ها که نام آنها در این جلسه آورده شد حذف شوند، اما فرصت برای معرفی نامزد های شهرداری تبریز تا روز سه شنبه برای نمایندگان شورا وجود دارد.

خبر تکمیلی/ حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جمع کاندیداهای شهرداری تبریز نکته قابل توجهی است که در مورد جلسه غیرعلنی شب گذشته شورا به نظر می رسد.

این در حالی است که از میان گزینه های نام برده شده توسط اعضای شورا برای تصدی شهرداری از میان شخصیت های در سطح ملی هیچ نامی برده نشده است و چند مدیر داخل مجموعه شهرداری و برخی مدیران استانی جمع ۸ کاندیدای فعلی شورا را تشکیل می دهند.

  

حبیب شیری آذر، عضو اصلاح طلب شورای شهر یکی از ۸ کاندیدای نهایی شده شهرداری تبریز است. وی که با مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری خود را در جناح موافق دولت می بیند امضای ۴ عضو دیگر شورا برای کاندیداتوری را نیز کسب کرده است. رایزنی های شیری آذر برای رسیدن به شهرداری تبریز از مدتها قبل آغاز شده است.

اکرم حضرتی دیگر عضو شوراست که در جمع کاندیداهای شهرداری قرار گرفته است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورا که دانشجوی دکتری برنامه ریزی فرهنگی است در کمال ناباوری فعالان سیاسی اجتماعی در جمع کاندیداهای شهرداری قرار گرفته است. حضرتی با شعار بانوی اول فرهنگ توانست رای شهروندان تبریزی را به خود جلب کند.

بر اساس آیین نامه شورای اسلامی شهر تبریز برای طرح کاندیداتوری باید ۵ تن از اعضا، نامه معرفی فرد را امضا کنند. البته هر عضو شورا می تواند در معرفی ۳ گزینه مشارکت داشته باشد.
بر اساس اعلام سخنگوی شورای شهر تبریز، تا به حال نامه ۸ کاندیدای شهرداری واصل شده است و نامه ۲ کاندیدای دیگر شهرداری حائز شرایط بوده و تا روز سه شنبه در صحن شورا مطرح خواهد شد.

طبق آیین نامه شورا، هر کدام از کاندیداها ضمن ارائه برنامه باید به سوالات اعضا نیز پاسخ دهند و به نظر می رسد ۲۱ نماینده پارلمان محلی تبریز روزهای پر جلسه ای را در هفته آتی پیش رو خواهند داشت.

باید منتظر جلسه روز سه شنبه شورا بود تا دید کدام گزینه ها حذف می شوند و چه کسانی به جمع کاندیداها می پیوندند.

انتهای خبر