روحانی دو معاون اجرایی و امور زنان و خانواده رییس‌جمهور را منصوب کرد+سوابق اجرایی

روحانی امروز طی احکام جداگانه، معاونین جدید اجرایی و زنان و خانواده رئیس جمهور را منصوب کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور در حکمی شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» و مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان […]

image_pdfimage_print

روحانی امروز طی احکام جداگانه، معاونین جدید اجرایی و زنان و خانواده رئیس جمهور را منصوب کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور در حکمی شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس‌جمهور» و مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

شریعتمداری معاون رئیس جمهور شد

متن حکم رییس‌جمهور به شریعتمداری به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد شریعتمداری

به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی و نظر به توان اجرایی، سوابق مدیریتی و تجارب ارزشمند، به منظور هدایت و پیگیری پروژه‌های اجرایی خاص، شما را به عنوان «معاون اجرایی رییس‌جمهور» برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

بخشی از سوابق محمد شریعتمداری:

– از سال ۱۳۸۵ تا کنون به حکم رهبر معظم انقلاب در سمت عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا

– وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۶ بمدت هشت سال در طول هر دو دوره ریاست جمهوری حضرت حجت الاسلام سید محمد خاتمی

* اعتماد جناح های مختلف سیاسی کشور به شریعتمداری موجب شد که وی در دو نوبت مراجعه دولت به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد، با بالاترین آراء (دوره نخست با ۱۹۹ رأی و دوره دوم با ۲۱۵ رأی) موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شود.

* به مدت ۸ سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی،عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمباوه، اوگاندا،کنیا، فیلیپین،تایلند و …

* علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی، به عنوان نماینده تام الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.

* وی ۱۲ سال در سمت ریاست کمیسیون و نیز ریاست هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور، با این شبکه عظیم ارتباط گسترده و ثمر بخشی داشته و هم در دوره وزارت بازرگانی وی قانون جدید نظام صنفی از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت و شورای عالی اصناف از منتخبان شبکه های صنفی کشور پا به عرصه وجود نهاد.

* در طی دوره وزارت ۸ ساله اش، ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز بر عهده داشت که از این دوره به عنوان بهترین دوره همکاری دولت و بخش خصوصی نام برده می شود. در طی این دوران ، قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران با ۵ سال کار کارشناسی در قالب کمیته های گوناگون تخصصی با همکاری همه بخش های ذیربط و بخش خصوصی در هزار ماده پس از ۸۰ سال مورد بازنگری و نگارش مجدد قرار گرفت و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

* در طی سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ عضویت هیأت امناء دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی را بحکم رئیس جمهور و نیز عضویت هیأت امناء بنیاد شهید و امور ایثارگران را به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا و حکم ریاست جمهوری بر عهده داشته است.

* وی با توجه به مقبولیتی که نزد طرفین دعاوی سیاسی وقت در کشور داشته است، در جریان انتخابات مجلس هفتم، وقوع تحصّن در مجلس ششم و نیز با تشکیل شورای سران سه قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی و همچنین در جریان دستگیری برخی عناصر سیاسی و اقتصادی در آن دوران، به عنوان نماینده ویژه دولت و رئیس جمهور در حل و عقد مسائل موجود بین دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و قوه قضائیه ایفای نقش کرده است.

– از سال ۱۳۷۳ پس از ۳ سال عضویت در هیأت امناء ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با نظر رهبری معظم انقلاب در سمت ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز مشغول به خدمت بود.

– ازسال ۱۳۷۰ تاکنون عضویت در هیأت امناء آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و عضویت و دبیری هیأت امناء مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث در قم را نیز تحت اشراف حضرت آیت الله محمدی ری شهری بر عهده دارد.

– از سال ۱۳۶۸ در دولت اول حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، همزمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، بعنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرد.

– مأمور تأسیس معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری

– همکاری در تهیه قانون تأسیس اطلاعات کشور

– معاون و جانشین معاونت امور انقلاب نخست وزیری در زمان نخست وزیری شهید رجایی

– عضویت در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی در زمان حضرات آیات مهدوی کنی و باقری کنی دامه برکاتهم

– ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (ره)

رییس‌جمهور در حکمی شهیندخت مولاوردی را به سمت معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین طی حکمی شهیندخت مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

متن حکم روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم شهیندخت مولاوردی

به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی و نظر به تجارب ارزشمند سرکار عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

گفتنی است: “شهیندخت مولاوردی” ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی متولد شد و سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد.

وی پس از پایان دوره کارشناسی به مدت چهارسال درآموزش وپرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد، و با قبولی دوره کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی به این فعالیت خود پایان داد.

مولاوردی پایان نامه خود را با موضوع “بررسی اقدامات بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان” ارائه کرد.

وی چندین کتاب در حوزه حقوق زنان همچون “موازین بین‌المللی حقوق زنان”، “مقابله با خشونت علیه زنان در کشورهای اسلامی”، “کالبدشکافی خشونت علیه زنان”، ” بیم‌ها و امیدها: درآمدی بر جایگاه حقوق زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران” و… به نگارش درآورده است.

نویسندگی مولاوردی با دریافت ابلاغ سردفتری در دی ماه ۱۳۸۶ کمرنگ شد.

گفتنی است وی در سمت سردفتر اسناد رسمی ۱۰۱۲ تهران را در کارنامه خود دارد.

انتهای خبر