با انتقاد از تعلل دولت؛ نمایندگان مجلس خواستار تعیین تکلیف سریع استاندار آذربایجان شرقی شدند/استاندار انتخاب شده ولی دولت اعلام نمی کند!

نمایندگان استان، خواستار تعیین تکلیف سریع استاندار آذربایجان شرقی از سوی دولت شد. به گزارش اعتدال پرس، تاخیر در انتخاب استاندار که در جلسه امروز هیئت دولت نیز انجام نشد علاوه بر اعتراض افکار عمومی استان، واکنش تند نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس را درپی داشته و از تعلل دولت در این خصوص انتقاد کردند. […]

image_pdfimage_print

نمایندگان استان، خواستار تعیین تکلیف سریع استاندار آذربایجان شرقی از سوی دولت شد.

به گزارش اعتدال پرس، تاخیر در انتخاب استاندار که در جلسه امروز هیئت دولت نیز انجام نشد علاوه بر اعتراض افکار عمومی استان، واکنش تند نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس را درپی داشته و از تعلل دولت در این خصوص انتقاد کردند.

محمدحسین فرهنگی به ایرنا گفت: دولت باید بر اساس شایسته سالاری مورد تاکید خود در زمینه تعیین استاندار جدید آذربایجان شرقی سرعت عمل به خرج دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان آذربایجان شرقی هم اکنون در شرایط مناسبی قرار ندارد، اظهارکرد: دولت باید توجه کند که فقدان ثبات وضع قبلی و تاخیر در انتخاب و انتصاب استاندار جدید به لحاظ اداری، سیاسی و اجرایی به هیچ عنوان به مصلحت استان نیست.

فرهنگی ادامه داد: بر این اساس دولت تدبیر و امید باید به مواضع انتخاباتی خود که همان نگرش اعتدالی و فراجناحی به امور کشور است، پایبند بوده و برای آذربایجان شرقی استانداری توانمند و معتقد به ارزش های اسلامی، ملی و محلی برگزیند.

وی گفت: بدون تصدی و یا بلاتکلیف ماندن بسیاری از مناصب دولتی باعث گسترش بیکاری پنهان و یک نوع تعادل ناپایدار و افزایش ضریب ابهام در موقعیت ها و جایگاه های شغلی و مدیریتی می شود و چنین وضعیتی به ضرر ارکان جامعه منجر خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: جلوگیری از اتلاف وقت در تعیین استاندار و لحاظ شایسته سالاری موجب افزایش بهره وری شده و مانع جدی در برابر فسادهای اداری می شود.

وزارت کشور هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است

دکتر محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم آذرشهر،اسکو، تبریز و رئیس مجمع نمایندگان استان از تعلل دولت تدبیر و امید در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی  ابراز ناخرسندی کرد و گفت: احتمالا در جلسه پیش روی هیئت دولت گزینه نهایی استاندار آذربایجان شرقی معرفی نخواهد شد!

 سعیدی گفت: هیئت دولت می بایست نفرات خود را مشخص کند و سپس به یک جمع بندی کلی رسیده و آنها را معرفی کند. وی دولت را مسئول مستقیم انتخاب استاندار معرفی کرد و مجمع نمایندگان را در جایگاه مشورتی  دانست و بیان کرد: دولت هنوز به صورت رسمی کسی را معرفی نکرده و هربار که به یک توافق نظری نزدیک می شویم گزینه دیگری مطرح شده است.

سعیدی همچنین در رابطه با دیدارش با امیری معاون وزیر کشور بیان کرد: این بار نیز از حساسیت قضیه و اهمیت تسریع انتخاب استاندار آذربایجان شرقی گفته شد و ایشان نیز قول دادند در اسرع وقت مشخص شود. البته باز هم می گویم تصمیم نهایی با دولت است در حالی که طولانی شدنم این امر عوارضی در پی خواهد داشت.

     گزینه نهایی استانداری آذربایجان شرقی تقریبا قطعی است و در جلسه آتی دولت طرح خواهد شد

الهوردی دهقانی در گفتگو با آناج بیان داشت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت کشور انجام گرفته است؛ گزینه نهایی استانداری تقریبا قطعی شده است و به احتمال زیاد طی هفته آتی در جلسه هیئت دولت طرح خواهد شد.

الهوردی دهقانی  در پاسخ به سوالی در خصوص تاخیر در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی گفت: مذاکرات و رایزنی ها در حال نهایی شدن است و امیدواریم این روند هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با با بیان اینکه انتخاب مدیران استان آذربایجان شرقی همواره دارای پیچیدگی های خاص خود بوده است؛ تصریح کرد: فاکتورهای مختلفی در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی دخیل هستند.

دهقانی، ستادهای مردمی انتخاباتی روحانی در استان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجموعه وزارت کشور را در انتخاب استاندار موثر دانسته و افزود: آذربایجان شرقی یکی از استانهای مهم کشور است و تاکید داریم که با انتخاب هرچه سریعتر استان، وضعیت تعطیلی بوجود آمده در استان از بین برود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های خود با مسئولین وزارت کشور تصریح کرد: تقریبا گزینه استانداری قطعی شده است و به احتمال زیاد طی هفته آتی در جلسه هیئت دولت طرح خواهد شد.

قول داده اند در اسرع وقت استاندار مشخص شود

قره سید نماینده مردم آذرزشهر، اسکو و تبریز در مجلس نیز با اشاره به ضرورت انتخاب سریع استاندار آذر بایجان شرقی بیان کرد:

در حال حاضر استاندار فعلی دکتر بیگی نیز در بلا تکلیفی به سر می برد و هم اینکه تعلل در انتخاب استاندار به خودی خود کل استان را متضرر می کند و موجبات عقب افتادگی استان را فراهم می کند. ماه های آتی زمان بودجه بندی آغاز می شود و هنوز استاندار آذربایجان شرقی انتخاب نشده است در حالی که استاندار در رأس این امر می باشد و باید مدت زمانی مناسب برای رسیدگی به این امر داشته باشد. با توجه به این مسائل امیدواریم و از هیئت دولت هم می خواهیم هرچه سریع تر به ذنتیجه نهایی نایل شوند.

انتهای خبر