تکمیلی/ انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان: الهام علی اف با بیش از کسب ۸۳درصد آرا پیروز شد+ نتایج اولیه انتخابات، به تفکیک نامزد ها

معاون الهام علی اف دقایقی پیش در کنفرانس مطبوعاتی حزب ینی آذربایجان مدعی شد: الهام علی اف با کسب ۸۳درصد آرا برای دوره پنج ساله آتی به ریاست جمهوری آذربایجان انتخاب شده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از آپا، علی احمد اف، دبیر اجرایی حزب ینی آذربایجان و معاون الهام علی اف در این […]

image_pdfimage_print

معاون الهام علی اف دقایقی پیش در کنفرانس مطبوعاتی حزب ینی آذربایجان مدعی شد: الهام علی اف با کسب ۸۳درصد آرا برای دوره پنج ساله آتی به ریاست جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آپا، علی احمد اف، دبیر اجرایی حزب ینی آذربایجان و معاون الهام علی اف در این حزب در کنفرانس مطبوعاتی حزب ینی آذربایجان که دقایقی پیش در مقر اصلی حزب برگزار شد؛ گفت: الهام علی اف برای دوره پنج ساله آتی به ریاست جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.

معاون رهبر حزب ینی آذربایجان حتی به این ادعا اکتفا نکرد و درصد رأی الهام علی اف را با دقت بالایی بیش از ۸۳درصد اعلام کرد و از کمیسیون مرکزی انتخابات آذربایجان خواست هر چه سریع تر این آمار را اعلام کند.

این سخنان علی احمد اف در حالی بود که اعلام نتایج نهایی انتخابات حداقل دو هفته به طول خواهد انجامید.

گفتنی است ساعت ۱۹:۰۰ امروز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در حالی به پایان رسید که سه نامزد مدعی تقلب گسترده در انتخابات شده اند و پیش بینی می شود اعتراضات به نتایج انتخابات در آینده ای نزدیک آغاز شود.

خبر تکمیلی: 

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان، به تفکیک تک تک نامزد ها و میزان مشارکت مردم در انتخابات، نیمه شب توسط رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور اعلام شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آپا، مظاهر پناه اف ۰۰:۳۰ بامداد کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داد و نتایج اولینه و میزان مشارکت در انتخابات را اعلام کرد.

او گفت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۲۵ حوزه انتخابیه، شامل ۵۴۹۲ شعبه اخذ رأی فعالیت کردند که در زمان رأی گیری از ۸:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰ عصر دیروز از میان ۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۴۳ رأی دهنده جمعا ۳میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رأی داده اند؛ بر این اساس میزان مشارکت در انتخابات ۷۲٫۳۱ درصد می باشد.

وی همچنین با تکذیب ضمنی برخی ادعا ها در ارتباط با تقلب گسترده در انتخابات گفت: انتخابات به شکلی کاملا آزاد و شفاف برگزار شد.

هنگام اعلام اولیه نتایج از سوی ۷۲ در صد کل آرا شمارش شده بود؛ ولی هم اکنون طبق اعلام سایت رسمی مرکز اطلاعات انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان تا این لحظه ۹۱٫۸ درصد کل آرای مأخوذه شمارش شده است که درصد آرای نامزد ها به ترتیب زیر است.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات دیشب با توجه به نتایج اولیه الهام علی اف را رئیس جمهور منتخب دانست و تصریح کرد: برای تأیید نهایی نتایج ده روز فرصت لازم است.

انتهای خبر