طلسم انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی همچنان بسته ماند/ خبر رئیس مجمع نمایندگان استان بازهم …!؟ ،فعلا همه سرکارند! + آخرین خبر از گزینه های استانداری

درحالیکه بعداز ۳ماه سردرگمی، امروز همه منتظر معرفی مهرعلیزاده به عنوان استاندار جدیدآذربایجان‌شرقی ازسوی دولت بوده و اغلب رسانه های استان نیز به نقل از برخی نمایندگان استان و منابع غیررسمی دیگر ازقطعی بودن این انتخاب خبر داده بودند، ولی عدم معرفی استاندار جدید در جلسه امروز دولت، نشان داد همچنان همه سرکارند! به گزارش اعتدال پرس، هرچند […]

image_pdfimage_print

درحالیکه بعداز ۳ماه سردرگمی، امروز همه منتظر معرفی مهرعلیزاده به عنوان استاندار جدیدآذربایجان‌شرقی ازسوی دولت بوده و اغلب رسانه های استان نیز به نقل از برخی نمایندگان استان و منابع غیررسمی دیگر ازقطعی بودن این انتخاب خبر داده بودند، ولی عدم معرفی استاندار جدید در جلسه امروز دولت، نشان داد همچنان همه سرکارند!

به گزارش اعتدال پرس، هرچند منابع رسمی دولت نامی از استاندار جدید آذربایجان شرقی و زمان دقیق معرفی آن نبرده بودند و حتی مهرعلیزاده هم در گفتگو با برخی نماینده ها و اطرافیان خود، حضور در این سمت را رد کرده بود ولی صحبت‌های دیروز رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی و قره سیدی دیگر نماینده تبریز مبنی بر معرفی مهرعلیزاده به عنوان گزینه اصلی وزارت کشور( علی رغم اظهار بی اطلاعی دیگر نمایندگان استان) موجب انتشار گسترده خبر استانداری مهرعلیزاده در استان شده بود که خروجی صفر جلسه امروز دولت نشان داد رسانه های استان و افکارعمومی همچنان باید با خبرهای غیر صحیح خود را سرگرم و دلخوش کنند.

گفتنی است سعیدی رئیس مجمع نمایندگان استان چند هفته پیش نیز به همراه تنی چند از نمایندگان طی مصاحبه های مختلف از استانداری درویش زاده خبر داده بودند، که این خبر نیز هرگز جامه واقعیت به خود نگرفت!

بعد از چند ماه سبک سنگین کردن گزینه های مختلف و جهت خروج سریع مدیریت استانی از بلاتکلیفی و رکود، امید می‌رفت که روزنه‌های امید برای انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز هیئت دولت باز شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و علی رغم انتقاد گسترده محافل استانی انتخاب سکاندار آذربایجان‌شرقی باز به تعویق افتاد و در این میان این سردار بیگی است که باید همچنان اضافه خدمت کند! تا طلسم انتخاب جانشینی وی  بلکه روزی شکسته شود.

مددی: مهرعلیزاده و فائقی دو گزینه برای استانداری آذربایجان‌شرقی 

 نماینده مردم میانه در مجلس هم در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز مطمئن بودیم که استاندار انتخاب نمی‌شود چرا که اگر دولت برنامه‌ای برای این انتخاب داشت مطمئناً نمایندگان استان در جریان قرار می‌گرفتند.

محمدعلی مددی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود حکم استانداری آذربایجان‌شرقی به نام مهرعلیزاده مهر خورده، گفت: نه همچین موضوعی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مهرعلیزاده و فائقی دو گزینه برای استانداری آذربایجان‌شرقی هستند، تصریح کرد: مهرعلیزاده از نظر حزبی و سیاسی نزدیکی بیشتری به دولت روحانی دارد اما فائقی نیز مدیری موفق و با درایت محسوب می‌شود و می‌تواند برای استان سکانداری مفید باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: دولت به وعده خود عمل نکرد

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: با توجه به اینکه وزیر کشور وعده مشاورت با نمایندگان در خصوص انتخاب استاندار را داده بود،در عملی کردن این وعده کوتاهی کرد و رفتاری خلاف گفته های خود انجام داد.

محمد حسین فرهنگی خاطرنشان کرد: وزارت کشور در جلسات قبلی خود به این نتیجه رسیده بود که درویش زاده را که نیز قبلا شهردار تبریز بود، بر کرسی استانداری آذربایجان شرقی بنشاند، که این تصمیم  وزارت کشور با مخالفت جدی برخی اعضای کابینه همراه بود و در نهایت عملی نشد.
 

شاید انتظار مردم و دست‌اندرکاران استان از نمایندگان مجلس این بود که با همراهی و تدبیر نسبت به انتخاب شخص اول قوه مجریه در آذربایجان‌شرقی اقدام می‌کردند اما این اتفاق نه تنها تاکنون نیفتاده بلکه به سوژه‌ای مایوس‌کننده تبدیل شده است.

آنچه در این میان بیشتر به چشم می‌خورد عدم هماهنگی و همراهی مسئولان و دست‌اندرکاران استانی در این زمینه است چرا که با اعمال فشارهای غیرمسئولانه، دولت و مسئولان ذی‌ربط در انتخاب مناسب و درست دچار تردید و دودلی خواهند شد که این امر نه برای جایگاه استان خوب است و نه انتظارات مردم را برآورده می‌کند.

انتهای خبر