احتمال پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری آی پی اس گفت: احتمال پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران در آینده وجود دارد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از جام، عباس عراقچی در گفتگو با خبرگزاري بین المللی اي پي اس گفت: ما آمادگی خود را برای پذیرش پروتکل الحاقی در مذاکرات […]

image_pdfimage_print

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری آی پی اس گفت: احتمال پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران در آینده وجود دارد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از جام، عباس عراقچی در گفتگو با خبرگزاري بین المللی اي پي اس گفت: ما آمادگی خود را برای پذیرش پروتکل الحاقی در مذاکرات هسته ای با کشورهای۱ + ۵ اعلام کرده ایم.

عراقچی گفت: پروتکل الحاقی جزو مراحل پایانی گفتگوهای هسته ای است، این گزینه روی میز قرار دارد اما برای حال حاضر نیست. بر این اساس امکان بازرسی‌های بیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران فراهم می‌شود.

عراقچی تصریح کرد: اینکه این دور از مذاکرات با نتیجه مطلوب پایان پذیرد به تصمیم طرف مقابل ارتباط دارد. ایران پیشنهادات منطقی و دوجانبه‌ای را مطرح کرده و در روز دوم منتظر پاسخ ۱ + ۵ به این پیشنهادها است.

انتهای خبر