نتايج اوليه نظرسنجي درباره رابطه با آمريكا مشخص شد؛ نتایج حیرت کارشناسان را برانگیخت!/ 75درصد ایرانی‌ها به مذاکرات امیدوار هستند

به گزارش اعتدال پرس به نقل از “نامه” دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور بعد از بازگشت از سازمان ملل در واكنش به اعتراض‌ها نسبت به گفتگوي تلفني وي با باراك اوباما گفت دولت درباره رابطه با آمريكا نظرسنجي خواهد كرد. وي در اين مورد گفت: “از دو دستگاه مهم نظرسنجي خواسته‌ام نظر مردم را بگيرند كه […]

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال پرس به نقل از “نامه” دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور بعد از بازگشت از سازمان ملل در واكنش به اعتراض‌ها نسبت به گفتگوي تلفني وي با باراك اوباما گفت دولت درباره رابطه با آمريكا نظرسنجي خواهد كرد.

وي در اين مورد گفت: “از دو دستگاه مهم نظرسنجي خواسته‌ام نظر مردم را بگيرند كه با حركت دولت در سفر به آمريكا و مذاكره موافق هستند يا نه؟ و مخالفين چند درصد هستند؟” سپس نوبخت سخنگوي دولت از آغاز اين نظرسنجي با دستور روحاني خبر داد.

در نتايج اوليه اين نظرسنجي 80 تا 90 درصد مردم، خواهان تغيير در نوع روابط اين دو كشور هستند و 10 تا 20 درصد از مخاطبان اين نظرسنجي مخالف تغيير در رابطه ايران و آمريكا هستند.

75 درصد ایرانی‌ها به مذاکرات ایران و 1+5 امیدوار هستند

همچنین روزنامه ایران نوشت: نتایج نظرسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نشان داد که 75 درصد ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوار هستند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حالی در ژنو به‌ پایان رسید که همه طرف‌ها از این مذاکرات ابراز رضایت کردند و معتقد بودند با مذاکرات پیشین تفاوت داشته و احتمالاً نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاري ایسنا پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو از مخاطبان خود پرسیده بود که «تا چه اندازه به مثبت بودن نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین هستید؟» بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده که به مدت سه روز از تاریخ دوشنبه (22 مهرماه) تا چهارشنبه (24 مهرماه) انجام شد، در مجموع 75 درصد از مخاطبان اين خبرگزاري«خیلی» یا «تا حدودی» به نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین بودند. از 8 هزار و 32 نفری که تا پیش از پایان مذاکرات ایران و 1+5 در این نظرسنجی شرکت کردند، 28/39 درصد معتقد بودند که این مذاکرات «خیلی» نتایج مثبت خواهد داشت. همچنین 86/35 درصد به گزینه «تاحدودی» و 86/24 درصد به گزینه «کم» رأی داده بودند.

انتهای خبر