اینجا جلفای ایران است با پوشش شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان بهتر از ایران!

دریافت شبکه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان با گیرنده‌های دیجیتال در نقطه صفر مرزی در شهرستان جلفا همچنان ادامه دارد.  به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا،بیش از سه ماه از اولین رویت شبکه‌های آذربایجانی در شهر مرزی جلفا می‌گذرد و ارتقای سیستم تلویزیونی جمهوری آذربایجان از آنالوگ به دیجیتال و مشکلات موجود در سیستم‌های صدا […]

image_pdfimage_print

دریافت شبکه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان با گیرنده‌های دیجیتال در نقطه صفر مرزی در شهرستان جلفا همچنان ادامه دارد.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا،بیش از سه ماه از اولین رویت شبکه‌های آذربایجانی در شهر مرزی جلفا می‌گذرد و ارتقای سیستم تلویزیونی جمهوری آذربایجان از آنالوگ به دیجیتال و مشکلات موجود در سیستم‌های صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، موجب بروز این مشکل عنوان شده است.

همچنین در حالی که برنامه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان با کیفیت اچ‌دی دریافت می‌شود، ولی همچنان کیفیت دریافت شبکه‌های ایرانی از طریق گیرنده‌های دیجیتالی به جهت قطعی مکرر شبکه‌ها و همچنین وزش باد و بارش باران پایین بوده و موجب روی آوردن مردم به گیرنده‌های ماهواره‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳۰ مورد قطعی شبکه‌های دیجیتالی در شهرستان جلفا روی داده است که در هر بار خرابی، مدت زمان طولانی برای رفع مشکل به وجود آمده صورت می‌گیرد.

مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا، مناطق مرزی سیگنال‌های تلویزیونی و رادیویی دو طرف را دریافت می‌کنند و این امری معمول بوده و غیرعادی نیست.

علی نواداد افزود: در منطقه جلفا نیز به دلیل اینکه فرستنده‌های کشور همسایه در منطقه مرزی واقع شده است، برنامه‌های تلویزیونی آنها قابل دریافت بوده و به شکل متقابل، مرزنشنیان کشور همسایه نیز برنامه‌های تلویزیونی ما را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته تعداد کانال‌های کشور همسایه محدود بود و می‌توانستیم با نصب امکانات فنی از دریافت آنها در داخل جلوگیری کنیم ولی این امر اکنون که فرستنده‌های آنها پیشرفته شده و تعداد کانال‌هایشان افزایش یافته ممکن نیست.

وی درخصوص قطعی شبکه‌های تلویزیون دیجیتال ایران در این منطقه در برخی مواقع نیز گفت: فرستنده‌ای که در منطقه جلفا قرار دارد جزو فرستنده‌های پرقدرت نیست و ما نمی‌توانیم به صورت ۲۴ ساعته نیروی انسانی متخصص را در آنجا مستقر کنیم به همین دلیل هنگام بروز اختلال با اطلاع صداوسیما، نیروهای فنی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و به رفع مشکل به وجود آمده می‌پردازند.

نواداد یادآور شد: فرستنده‌های پر قدرت در ۱۰ نقطه استان واقع است که همکاران ما به صورت ۲۴ ساله در آنجا حضور دارند.

شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۴۶ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

شهر شش هزار نفری جلفا مرکز شهرستان جلفا بوده و در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.

انتهای خبر