وزیر کشور: پیمودن مسیر اعتدال تنها راه نجات کشور است/استانداران جدید با اجماع نسبی در استان انتخاب می شوند

وزیر کشور گفت: پیمودن مسیر اعتدال در تمام امور اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تنها راه نجات کشور است و رییس جمهوری به این امر اعتقاد راسخ دارد. اعتدال پرس /عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی در بیرجند افزود: استانداران جدید باید روش […]

image_pdfimage_print

وزیر کشور گفت: پیمودن مسیر اعتدال در تمام امور اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تنها راه نجات کشور است و رییس جمهوری به این امر اعتقاد راسخ دارد.

اعتدال پرس /عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی در بیرجند افزود: استانداران جدید باید روش اعتدالی را در تمام امور در پیش گیرند و از افراط، هیجان، تندروی و عصبیت بپرهیزند.

وی ادامه داد: عقل، عرف و شرع اسلام تاکید بر اعتدال دارد لذا از استانداران جدید می خواهیم از سیاستها و تصمیم گیریهای عجولانه دوری کنند.
وزیر کشور درخصوص انتخاب مدیران استانی توسط استانداران نیز گفت: بنا بر این نیست که همه مدیران در همه سطوح عوض شوند بلکه باید با ارزیابی دقیق از عملکرد آنها مبتنی بر شاخصهای تعیین شده، انتخاب شوند یا تغییر کنند.
وی اعتدال، کارآمدی، سابقه مفید و پاکدستی را از ویژگیهای انتخاب مدیران در استانها ذکر و بیان کرد: باید از انتخاب مدیران افراطی و تندرو جلوگیری شود زیرا دیگر فرصتی برای چالش جدید و پرداختن به مسائل حاشیه ای نیست.
به گزارش ایرنا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استانداران باید منادی عدالت در استان محل ماموریت خود باشند اضافه کرد: در حکومت دینی آنچه باید الگوسازی شود بحث عدالت و آزادی است.
وی با تاکید بر اینکه نزدیکترین مسیر به عدالت قانون است افزود: استانداران باید مبتنی بر قانون و اجرای عدالت عمل کنند.
وزیر کشور گفت: فرایند انتخاب استانداران متفاوت از دوره های قبلی است، استانداران جدید با یک اجماع نسبی و همراهی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و نظرات ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در استان انتخاب شده اند.
وی با اشاره به اینکه پاکدستی از مولفه های حاکمان دین است افزود: باید از بیت المال با وسواس و دلهره استفاده شود زیرا حق مردم است.
رحمانی فضلی همچنین تاکید کرد: باید برای کارآمدی نظام بویژه در حوزه اقتصادی تلاش کنیم زیرا امروز دشمنان منتظر هستند در حوزه اقتصادی نظام ما را به چالش بکشند.
وی همچنین از اهالی خراسان جنوبی به عنوان مردمی متدین، بافرهنگ، باادب و ولایی یاد و بیان کرد: مشارکت مردم این استان در همه زمینه ها قابل تقدیر است.
وزیر کشور بر تشکیل گروههای مشورتی توسط استانداران نیز تاکید کرد و گفت: باید خدمتگزاری به مردم در شان آنها باشد و از توان آنان در حوزه های مختلف نیز استفاده شود.
وی افزود: رشد اقتصادی کنونی و میزان تولید در کشور زیبنده مردم ما نیست که البته یکی از دلایل این موضوع مربوط به عقب افتادگی تاریخی و بروز برخی مشکلات از جمله جنگ تحمیلی و بخشی نیز مربوط به سوء مدیریتها بوده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه توجه به مردم از ویژگیهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است گفت: با توجه به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان ما هستند.
وی افزود: در تمام مراحل تصمیم گیری، تصمیم سازی، سرمایه گذاری، تولید، فرهنگ و امور سیاسی و اجتماعی باید منافع مردم مد نظر باشد و مشارکت واقعی آنها جدی گرفته شود.
در این مراسم وجه الله خدمتگزار به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی معرفی و از تلاش قهرمان رشید استاندار پیشین این استان قدردانی شد.

انتهای خبر