وزیر مسکن تیر آخر را زد/ پروژه مسکن مهر باید متوقف شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پروژه مسکن مهر باید متوقف شود گفت: ما به قراردادهای دولت قبل پایبندیم و آنها را به اتمام می رسانیم اما این پروژه را متوقف خواهیم کرد. به گزارش اعتدال پرس، عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که چندین هزار […]

image_pdfimage_print

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پروژه مسکن مهر باید متوقف شود گفت: ما به قراردادهای دولت قبل پایبندیم و آنها را به اتمام می رسانیم اما این پروژه را متوقف خواهیم کرد.

به گزارش اعتدال پرس، عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که چندین هزار واحد مسکونی مسکن مهر بدون خدمات در جاهای نامناسب احداث شده است، گفت: مسکن مهر به ظاهر به نفع مردم است اما در واقع این پروژه برای گرفتار کردن هم دولت های آینده است و هم مردم.

 وی افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد آب، فاضلاب و خدمات هستند و دولت به شدت درگیر این پروژه است.

 وزیر مسکن با بیان این که در هر صورت ممکن به قراردادهای قبلی پایبند است ، گفت: خیلی طرح جالبی نبوده است که گفته می شود که آیا متوقف می شود یا نه چرا که باید متوقف شود.

 وی افزود: خیلی از مسکن ها در جاهای نامرغوب ساخته شده اند. مردم خدمات مختلف و روابط اجتماعی درست و حمل و نقل می خواهند اما این که برویم یک جای نامناسب خانه بسازیم و بقیه موظف شوند امکانات آن را تامین کنند این کار درستی نیست.

 آخوندی در واکنش به سوال های مطرح شده پیرامون مسکن مهر گفت: دائما از من پیرامون مسکن مهر سوال می شود و من مجبورم پاسخ دهم که ما به تعهدات دولت گذشته پایبندیم اما این طرحی نیست که خیلی مناسب باشد و فکر کنید باید ادامه یابد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از قراردادهای مسکن مهر مبلغ اضافی بیش از قرارداد از مردم گرفته شده است، گفت: پروژه مسکن مهر یک پروژه دولتی نیست اساس کار این است که یک مبلغی را مردم و یک مبلغی را بانک ها بگذارند و خانه ای ساخته شود. بنابراین این پروژه دولتی نیست که شما از ما می پرسید.

 وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به این که این پروژه مربوط به دولت قبل بوده ما تا آنجا که توانسته ایم زیر بار افزایش قیمت ها نرفته ایم و مقاومت کرده ایم اما آمارها نشان می دهد که ما ۴۰ درصد تورم داشته ایم لذا باید بیندیشیم که چه کنیم.

 وی در پاسخ به این سوال که شما گفته اید مدت قرارداد اجاره مسکن از یک سال به سه سال افزایش می یابد گفت: ما می خواهیم یک سیستم های مالیاتی با وزارت دارایی تشکیل دهیم که به نفع موجرات باشد و به جای آن که واحدهای مسکونی را سالیانه اجاره دهند به صورت چند ساله اجاره دهند که این فعلا به عنوان یک سیاست تعقیب می شود تا زمانی که در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.

 آخوندی در پاسخ به این سوال که طرح جایگزین برای مسکن مهر وجود دارد یا نه گفت: من نظرم این است که برای مسکن مهر باید به رسانه ملی بیایم و برای مردم از روند مسکن مهر گزارش دهیم و با آن ها صحبت کنیم که با چه مشکلاتی رو به رو شده ایم چرا که همین الان با ۲۰۰ هزار واحد مسکونی غیرقابل سکونت مواجه هستیم که فاقد امکانات است و باید بگوییم که هزینه و فایده این طرح چه بوده است.

 وی با بیان این که طرح مسکن قرار بود برای طبقات کم درآمد جامعه باشد خاطر نشان کرد: امروز مسکن مهر از هدف خود منحرف شده است و بیشتر افراد متوسط جامعه از امکانات این طرح استفاده می کنند.

 منبع: مهر

انتهای خبر