ناگفته های حبیب ماهوتی بعد از حضور دوباره در راس مدیریت نمایشگاه بین المللی تبریز/ خانواده من فقط ۱۵۰۰ سهم از نمایشگاه دارند

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز، با بیان این‌که نیاز مادی به نمایشگاه ندارم و بابت مدیر عاملی تاکنون ریالی نگرفته‌ام، گفت: مدیرعامل بودنم نه به خاطر میزان سهام، بلکه به انتخاب سهامداران بوده است. به گزارش اعتدال پرس، حبیب ماهوتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که توسعه و پیشرفت اقتصادی بدون توجه به زیرساخت‌ها و […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز، با بیان این‌که نیاز مادی به نمایشگاه ندارم و بابت مدیر عاملی تاکنون ریالی نگرفته‌ام، گفت: مدیرعامل بودنم نه به خاطر میزان سهام، بلکه به انتخاب سهامداران بوده است.

به گزارش اعتدال پرس، حبیب ماهوتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که توسعه و پیشرفت اقتصادی بدون توجه به زیرساخت‌ها و نقش بخش خصوصی امکان‌ناپذیر است، اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی تبریز تجلی اراده، همت و کار‌آفرینی بخش خصوصی در نظام اقتصادی کشور است.

وی با بیان این‌که تحقق حماسه اقتصادی نیازمند حمایت دولت از بخش خصوصی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان حماسه اقتصادی نامیده‌اند، اگر مسؤلان دغدغه اقتصادی کشور را دارند، باید به فعالان بخش خصوصی بها دهند، تاریخ نشان داده که دولت هیچگاه تاجر خوبی نبوده است.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی کشور ادامه داد: اگر امروز نمایشگاه به اینجا رسیده و اعتماد شرکت های تجاری، صنعتی جلب شده، نتیجه سال ها برگزاری آن در مکان های مختلف است. زمانی مسؤولان استانی و کشوری از برگزاری نمایشگاه‌ها حمایت می کردند، اما از سال ۱۳۸۰ به بعد هیچ حمایتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آغاز کار دولت یازدهم گفت: برای پیشرفت در شرایط تحریم و فشار ناشی از آن، باید تولید را افزایش دهیم. چون به دنبال تولید است که بیکاری و جرم کاهش و صادرات افزایش می یابد. مذاکره امری سیاسی است و بهتر است این کار را دولتمردان انجام داده و میان مردم و تولید و صنعت نیاورند و بگذارند هر بخشی کار خود را انجام دهد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان این‌که سال‌ها شعارمان این بود که تبریز را شهر نمایشگاهی خاورمیانه می کنیم، گفت: تحقق این شعار استراتژیک بدون امنیت اقتصادی و اعتماد دولت به بخش خصوصی محقق نمی شود، اگر دبی به شرایط کنونی رسیده، حاصل سرازیر شدن سرمایه ایرانی ها و مدیریت مدیران ما بوده؛ چراکه بیش از پنجاه درصد مدیران آن ایرانی هستند. سال ۷۲ در ترکیه و شهر ازمیر کسی تبریز را نمی شناخت اما پس از سال ها برگزاری نمایشگاه ببینید چه نظری دارند!

وی ادامه داد: احداث هتل ها و مجتمع های تجاری و خدماتی اغلب شان تحت تأثیر نمایشگاه ایجاد شده اند و در پی آنها هزاران فرصت شغلی ایجاد شده و درآمد فراوانی حاصل شهر و شهروندان گشته است. در هیچ کشوری از نمایشگاه های بین المللی عوارض و مالیات گرفته نمی شود. اما در کشور ما نمایشگاه را به چشم یک بانک ملی کوچک می بینند و هر کسی سعی می کند چیزی از آن بکند. عوارض را بالا بردند و بر مشکلات افزودند.

ماهوتی با بیان این‌که نمایشگاه بین المللی تبریز سال ۱۳۷۲ با تجمیع سرمایه سهامداران احداث شد، ادامه داد: با تمام توان و تلاش و با هزار مصیبت توانسته ایم طی دو سال اخیر سالانه۴۵ نمایشگاه برگزار کنیم، بدون اینکه حتی یک نمایشگاه‌ها لغو شود و هر طور شده نمایشگاه را سر پا نگه داشته ایم. امروز به صراحت می گویم اگر به دنبال شکوه دوباره نمایشگاه تبریز هستیم باید حمایت همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی در عمل تحقق یابد.

وی در پایان با بیان این‌که نیاز مادی به نمایشگاه ندارم و بابت مدیر عاملی تاکنون ریالی نگرفته‌ام، گفت: مدیرعامل بودنم نه به خاطر میزان سهام، بلکه به انتخاب سهامداران بوده است. از۴۰ هزار و ۵۰۰ سهم مابین چهارصد نفر، بنده ۹۵۰ سهم دارم و مجموعه سهام اعضای خانواده ۴ نفری ام تنها ۱ هزار و ۵۰۰ سهم است.

انتهای خبر