دبیری در میان مجادله اعضای شورا پاسخ معترضین را داد: برخی از اعضا با قوانین شورا آشنایی ندارند/ نجفی تا ۱۰روز آینده شروع به کار می کند+حاشیه های جلسه امروز شهر تبریز

جلسه امروز شورا در حالی با حضور ۱۹ تن از اعضا برگزار شد که در جلسه قبلی، تعدادی از اعضای شورا با عدم حضور در جلسه، اقدام به تحریم جلسه شورای شهر کرده بودند که امروز…. اعتدال پرس/ صبح امروز جلسه شورای شهر تبریز با حضور حداکثر اعضای شورای شهر و با بررسی لوایح پیشنهادی شهرداری […]

image_pdfimage_print

جلسه امروز شورا در حالی با حضور ۱۹ تن از اعضا برگزار شد که در جلسه قبلی، تعدادی از اعضای شورا با عدم حضور در جلسه، اقدام به تحریم جلسه شورای شهر کرده بودند که امروز….

اعتدال پرس/ صبح امروز جلسه شورای شهر تبریز با حضور حداکثر اعضای شورای شهر و با بررسی لوایح پیشنهادی شهرداری و لوایح برگشتی از کمیسیون های تخصصی برگزار شد.

جلسه امروز شورا در حالی با حضور ۱۹ تن از اعضا برگزار شد که در جلسه قبلی، تعدادی از اعضای شورا با عدم حضور در جلسه، اقدام به تحریم جلسه شورای شهر کرده بودند که امروز با حضور حداکثر اعضاء در این جلسه این تحریم شکست.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز که دو عضو شورا به دلیل مرخصی در آن شرکت نداشتند، سه لایحه سه فوریتی مطرح شد که فوریت هیچ کدام از آن ها رأی نیاورد و برای بررسی بیشتر به کمسیون ها تخصصی در حوزه های مربوطه ارجاع داده شد.

همچنین اعتراض اعضا نسبت به اداره جلسه شورا توسط رئیس و هیئت رئیسه و نیز بحث در مورد رد آیین نامه داخلی مصوب شورا توسط فرمانداری موضوعاتی بود که در جلسه علنی امروز شورا مطرح گردیدند.

برخی از اعضا می خواهند بدون توجه به روند جلسات شورا در تمام موضوعات اظهار نظر کنند

رئیس شورای شهر تبریز در خصوص اعتراضات برخی اعضا نسبت به شیوه اداره جلسات شورا گفت: برخی از اعضا به مدیریت من اعتراض داشتند و امروز هم مشخص بود، برخی به روال قانونی شورا آشنایی ندارند و اگر به کسی اجازه صحبت ندهیم و یا قانونی رفتار کنیم ناراحت می شوند.

 وی افزود: برای مدیریت صحیح جلسات آتی شورا ضمن اصلاح ایرادات وارده به آیین داخلی، باید اعضا نسبت به رعایت نظم جلسات احساس مسئولیت کرده و به روند اداره جلسه احترام بگذارند.

شهرام دبیری در پاسخ به سوالی درباره انتقاد اعضا از نحوه انتخاب شهردار گفت: دوستانی که انتقاد داشتند در جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار، صحبتی نشده بود، اگر هم صحبت می کردیم اتفاقی نمی افتاد، زیرا بنایی برای رأی گیری نداشتیم.

دبیری در باره انتخاب شهردار توضیح داد: این عزیزان با نجفی مشکلی نداشتند بلکه انتخاب آن ها کاندیدای دیگری بود و اگر رأی ذیگری نداشتند حتما از نجفی حمایت می کردند.

وی ادامه دا: قرار بر این بود در آن جلسه دو دوره رأی گیری برگزار گردد به گونه ای که در دور اول هرکه بیشترین رأی را آورد در دوره بعد همه اعضا به نفر اول رأی دهند تا شهردار با رأی بالا انتخاب شود اما یکی از اعضا که به کاندیدای دیگری رأی داده بود، خواستار این بود همه چیز قانونی باشد و همه چیز در دور اول رأی گیری خاتمه یابد و بدین ترتیب نجفی با ۱۱ رأی به عنوان شهردار انتخاب شده ولی ایشان انتخاب مجموعه شورای شهر تبریز هستند.

رئیس شورای شهر تبریز همچنین در مورد امضا نکردن صورتجلسه توسط برخی از شورائیان، بیان کرد: صورتجلسه تنها به منزله اعلام حضور اعضا می باشد در ضمن فیلم های رأی گیری موجود می باشد و همه عزیزان در جلسه رأی گیری شرکت داشتند.

دبیری ابراز امیدواری کرد تا ۱۰ روز آینده حکم شهردار جدید تبریز امضا شود و نجفی کار خود را در سمت شهردار تبریز آغاز کند.

حاشیه های جلسه  امروز :

دو طرفه شدن برخی مباحثات میان اعضا که در یکی از موارد در حال تبدیل به مشاجره بود از معضلات جلسه امروز شورای شهر بود.

در اعتراض به یکی از لوایح سه فوریتی بحث های فرهنگی مطرح شده از طرف شیری آذر باعث شد تا حضرتی در مقابل وی جبهه بگیرد. این بحث ادامه داشت تا اینکه دبیری وارد کار شد و بحث به پایان رسید.

شیری آذر در مخالفت با لایحه سه فوریتی احداث پنج تقاطع غیر هم سطح گفت: هیچ کس با پیشرفت و آبادانی تبریز مخالف نیست ولی آقای اکبری اعلام کردند ۱۲۰ میلیارد از بودجه هنوز محقق نشده است، پروژه هایی وجود دارد که هنوز اجرا نشده است و این ۶۰ میلیارد تومان می تواند در آن پروژه ها صرف شود.

 وی افزود: حاشیه نشینی یکی از این مشکلات شهر است و همه ما در شعارهایمان به آن اشاره کرده ایم ولی مثل اینکه اعلام میکنیم از نور چشمان بعدا پذیرایی خوهد شد؛ ادامه ۴۲ متری را چرا کار نمیکنید؟ تالار همایش های بین المللی را چرا اقدام نمی کنید؟ چرا برای آرامگاه شمس تبریزی که مصوب است اقدام نمی کنید؟ پارک موزه دفاع مقدس که مصوب است و از مهمترین پروژه های شهر به شمار می رود چرا اقدام نمی کنید؟ اراده ای برای حل مشکل مردم تبریز وجود ندارد، آجرها و سنگ ها برای تبریز نخواهد ماند باید به فکر فرهنگ مردم باشیم ، دوره زیرگذر و روگذر برای شهر تبریز سپری شده است.

در اعتراض به سخنان شیری آذر؛ حضرتی اظهار داشت: زمانی مسائل فرهنگی در جامعه حل می شود که زیرساخت های اقتصادی در جامعه حل شود، وقتی زیر ساخت های محله درست نیست، من در مسائل فرهنگی چگونه وارد شوم؟ در منطقه ای گرسنگی وجود دارد من از فرهنگ برای او صحبت کنم؟ وقتی محله ای خیابان ندارد صحبت از مسائل فرهنگی در آن منطقه جا ندارد.

وی ادامه داد: ابتدا زیر ساخت های عمرانی و شهرسازی عمرانی مان را در آن منطقه حل کنیم. ما در مناطقی مانند ائل گلی و ولیعصر اقتضا می کند که از مسائل فرهنگی صحبت کنیم، چون بافت شهری شان به گونه ای است که میشود از بحث های فرهنگی صحبت کنیم. مسائل فرهنگی بعدا از عمران مطرح می شود وقتی فردی در مسائل زیست بدنی مشکل دارد، وقتی نیازهای اولیه فرد برطرف نشده است ما اقدام به ساخت مرکز همایش های بین المللی کنیم؛ برای چه چیز؟! زمانی باید مسائل فرهنگی را مطرح کنیم که زیر ساخت ها فراهم شده است و آن موقع باید بحث جهت گیری ها مطرح شود.

شیری آذر در اعتراض به دبیری گفت: شما به چه آئین نامه ای اجازه می دهید که سخنان من را نقد کنند؟ دبیری نیز در پاسخ اظهار داشت: هر کس نظرات خودش را مطرح می کند.

شیری آذر در ادامه از دبیری پرسید: تالار همایش های بین المللی کجا قرار دارد که در آن خیابان وجود ندارد؟ به مردم دروغ نگویید و گزارش دروغ به مردم ندهید.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر، اسماعیل چمنی انتقاداتی را نسبت به اظهارنظرهای سخنگوی شورای شهر تبریز وارد کرده و در تذکر قانونی به سخنگوی شورا، گفت: سخنگو فقط می تواند مصوبات شورا را اعلام کند و در بقیه موارد نباید اعلام نظر کند.

گفتنی است سعید حاجی زاده از پاسخ به این انتقاد در جلسه خودداری کرد که بعدا در پایان جلسه شورا در گفتگو با خبرنگاران پاسخ منتقدانش را داد.

وی توضیح داد: من به وظایف سنخگویی آشنا هستم که اعلام مصوبات شورا است ولی همانگونه که اعضای شورا هر کدام شغل دارند و من نمی توانم به آنها بگویم چرا شما شغلی غیر از وظیفه نمایندگی شورا دارید، من هم  در کنار شورا، خبرنگار هستم.

اینعضو شورای شهر تبریز فعالیت رسانه ای را افتخار خود دانسته و گفت: طبیعی است که در کنار وظایف سخنگویی بنده به عنوان یکی از ۲۱ عضو شورا می توانم در مورد همه موضوعات مرتبط با مدیریت شهری و شورای شهر اظهار نظر شخصی کنم.

انتهای خبر