تکرار-یاداشت اعتدال پرس: تراکتورسواری سرداران در انتخابات شوراها/ سرداران محترم! لطفا تراکتور را (دوباره) سیاسی نکنید

یاداشت ویژه اعتدال پرس از ویراژ انتخاباتی با تراکتور / از : بابک محمدزاده این روزها و درآستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا، خبرهای زیادی از تحرکات انتخاباتی و لیست بندی های مختلف برای شورای شهر تبریز به گوش می رسد. اما در این میان خبر نگران کننده ای نیز مبنی بر عزم برخی سرداران […]

image_pdfimage_print

بابک2 یاداشت ویژه اعتدال پرس از ویراژ انتخاباتی با تراکتور / از : بابک محمدزاده

این روزها و درآستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا، خبرهای زیادی از تحرکات انتخاباتی و لیست بندی های مختلف برای شورای شهر تبریز به گوش می رسد.

اما در این میان خبر نگران کننده ای نیز مبنی بر عزم برخی سرداران محترم برای تهیه لیست انتخاباتی با نام “تراکتورچی لار” برای بدست گرفتن شورای شهر و مدیریت شهرداری تبریز به گوش می رسد که در صورت تحقق، می تواند لطمات و خطرات زیادی بخصوص برای تیم تراکتورسازی و بحثهای امینتی مرتبط با آن به همراه داشته باشد.

سردار جعفری عزیز که ظاهر لیدر این لیست انتخاباتی هم می باشند و دیگر سرداران بسیار محترم پشت صحنه این لیست باید توجه داشته باشند که :

اولا، تیم تراکتور و نام و اعتبار آن مختص عده ای خاص و دست اندرکاران اجرایی تیم و حتی مالکان اسمی باشگاه نیست بلکه اعتبار تراکتور علی السویه متعلق به همه مردم آذربایجان و تمام آذریها و تورک زبانان سراسر ایران و حتی خارج از کشور است. بخصوص اینکه شماها فقط چند روزی دست اندرکار و مدیر تیم می باشید و در این مدت مدیران و عوامل فنی زیادی بر سر سفره تراکتور نشسته اند ولی هیچ کدام نتوانسته اند اعتبار تراکتور را برای خود قبضه کنند و حتی برخی بعد از جدایی از این سفره نمکدان نیز شکسته اند! ولی این مردم آذربایجان بوده اند که از ۴۰ سال پیش تابحال و تا ابد یار و غمخوار اصلی و همیشگی تراکتور بوده و خواهند ماند.

تراکتور

دوما، سیاسی کردن تراکتور و مصادره نام تراکتور که چند سال پیش هم از سوی عناصر قوم گرا دنبال می شد هزینه های سنگینی هم بر تیم و هم استان وارد کرد. این بحران که البته با تدبیر و درایت قاطبه مردم آذربایجان می رفت برای همیشه بسته شود این بار می رود از سوی دوستان غافل و آنهم برای موضوعی کم اهمیت بازگشایی شود. آقایان به هوش باشند که در صورت بازکردن پای تراکتور در بازیهای سیاسی و انتخاباتی، فرصت طلبان زیادی هستند که آنان نیز دست بکار شده و حتی شاید گوی سبقت را از شما نیز بگیرند. در این صورت جواب شما و دوستان امنیتی تان بخصوص در مقابل سوء استفاده مجدد قومگرایان از تیم تراکتورسازی برای مقاصد شوم شان چه خواهد بود و آیا رطب خورده خواهد توانست منع رطب بکند!؟

سوما، در حالیکه تیم تراکتور در آستانه بازیهای مهم آسیایی قرار داشته و در روزهای آخر لیگ برتر برای تحقق رویای قهرمانی خود لحظات بسیار دشوار و حساسی را در پی دارد و بخصوص متعاقب حاشیه های اخیر ایجاد شده در تیم، مدیرعامل تیم باید تمام هم و غم خود و برگ برنده هایش را صرفا برای موفقیت این تیم در مستطیل سبز بکار گیرد.  ولی گویا وی می خواهد تخم مرغهای سرخ رنگش را در سبد شورای شهر تبریز بچیند!

با این شرایط آیا نباید درگیرهای اخیر داخل باشگاه و شکست اخیر مقابل الشباب عربستان را به حساب همین حاشیه سازی انتخاباتی آقای مدیرعامل برای تیم تراکتور بگذاریم.

چهارما، اگر آقایان از مدیرعاملی تیم پرافتخار و پرآوازه ای چون تراکتورسازی دل زده شده و سودای پرواز در عالم سیاست – با هر نیت خیری هم که داشته باشند- در سر دارند( که البته کاملا قابل احترام و حق شهروندی وی است)، نباید تیم تراکتور را سکوی پرش خود قرار داده و با کشاندن آن در پای جدالهای انتخاباتی برای این تیم مردمی حاشیه سازی کرده وچهره ورزشی آن را مخدوش سازند.

پنجما، راه کمک به تراکتور کسب کرسی های شورای شهر و شهرداری تبریز و یا هر پست سیاسی و اجرایی دیگری نیست بلکه بهترین کار اتکا به حمایتهای میلیونی هواداران و و شناسایی و مدیریت درست انبوه فرصت های فراروی این تیم فراکهکشانی است.

در پایان مجددا تاکید می شود، تراکتور متعلق به میلیونها هوادارعاشق است نه ۲۱ سیاست پیشه دست چین شده در یک لیست انتخاباتی و یا هر کاندیدای دیگری چه در شورای شهر و چه در انتخابات ریاست جمهوری. و این کار که دیگر کاندیداهای محترم شورای شهر تبریز و هواداران آنها  را خارج از لیست حامیان تراکتور بدانیم و آنا را به تقابل ناخواسته با “تراکتورچی لار” بکشانیم جفای بزرگ و تصمیم غیر قابل قبولی است.

با تقدیم احترام : بابک محمدزاده

انتهای خبر