نماینده ارومیه خبر داد : اشتری، گزینه نهایی استانداری آذربایجان غربی + سوابق و عکس

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گزینه نهایی استانداری آذربایجان غربی را اعلام کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم ، نادر قاضی پور در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه، نخبگان و سیاسیون ارومیـه ای ضمن تشریح کلیه فعل و انفعالات انتخاب استاندار جدید آذربایجان غربی در روزهای اخیر اظهار کرد: در بحث […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گزینه نهایی استانداری آذربایجان غربی را اعلام کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم ، نادر قاضی پور در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه، نخبگان و سیاسیون ارومیـه ای ضمن تشریح کلیه فعل و انفعالات انتخاب استاندار جدید آذربایجان غربی در روزهای اخیر اظهار کرد: در بحث انتخاب استاندار، متاسفانه تمام دوازده نماینده استان با یکدیگر هم دل و همگام نیستند، در ابتدای کار،  نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی به اتفاق آراء پنج نفر را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی پست استانداری آذربایجان غربی به هیات محترم دولت معرفی کردند.

13920120115514565358323

یک شبه نمی توان اصلاح طلب شد

وی افزود: وزیر محترم کشور، آقای رحمانی فضلی از  آقای فریدون همتی که پیش از این هم معاون خود وی بود، حمایت می کرد، آقای لاریجانی هم با کلیت این موضوع موافق بودند، اما حضور همتی در آذربایجان غربی به عنوان استاندار عملا امکان پذیر نبود، چرا که ایشان یک راست افراطی هستند و یک شبه نمی‌توانستند به عنصری اصلاح طلب یا معتدل تبدیل شوند.

قاضی پور ضمن تاکید بر فعالیت های علی عبدالعلی زاده برای انتخاب  استاندار جدید آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:آقای عبدالعلی زاده نیز به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در دولت اعتدال به دنبال حضور آقای درویش زاده در استانداری آذربایجان غربی بودند، که البته نظر نمایندگان با ایشان هم جهت نبود.

جهانگیرزاده لایق ترین گزینه برای استانداری

وی افزود: نمایندگان به اتفاق به دنبال حضور آقای جواد جهانگیرزاده در استانداری آذربایجان غربی بودند، چرا که وی سه دوره از مردم ارومیـه رای گرفته اند و با مسائل سیاسی، امنیتی، قومیتی و فرهنگی استان آشنایی کاملی دارند، البته آقای جهانگیرزاده در ابتدا اصلا زیر بار این پیشنهاد نمی‌رفتند و رضایت آقای لاریجانی را شرط قبول این مسئولیت می‌دانستند، که در نهایت با کسب موافقت رئیس محترم مجلس، وی در اولویت گزینه‌های احتمالی قرار گرفتند.

تغییرات پی در پی نظرات نمایندگان

نماینده مردم ارومیـه در ادامه ضمن اشاره به دیدار روزیکشنبه نمایندگان آذربایجان غربی با  وزیر کشور تصریح کرد: روز یکشنبه نمایندگان استان برای بررسی نهایی استانداری جواد جهانگیرزاده به دیدار آقای رحمانی فضلی رفتند، اما متاسفانه در این جلسه به علت تغییر رویکردهای عجیب برخی از نمایندگان استان، جلسه متشنج شده و بدون نتیجه به پایان رسید.

قاضی پور افزود: این قبیل مسائل و تغییر ۱۸۰ درجه ای برخی از نمایندگان موجب انصراف آقای جهانگیرزاده از استانداری آذربایجان غربی شد و در حالی که شانس وی بسیار بالا بود، گفتند منصرف شدم! البته غیبت وی در مجلس هم یک خلاء اساسی برای نمایندگان استان به وجود می آورد.

محمد اشتری گزینه نهایی استانداری آذربایجان غربی

وی ضمن تایید اخبار منتشر شده، مبنی بر حضور محمد اشتری در استانداری آذربایجان غربی گفت: نمایندگان استان چندی پیش آقای اشتری را به مجمع نمایندگان استان فرا خواندند و پس از شنیدن برنامه های وی به اتفاق آرا وی را به عنوان آخرین گزینه استانداری آذربایجان غربی به دولت معرفی کردند، البته با وزارت کشور نیز درباره استاندار شدن آقای اشتری به توافق رسیده ایم چراکه اشتری یک رزمنده معتقد و یک مدیر کارآمد و یک فرد کاملاً پاک به لحاظ مالی و اقتصادی است.

محمد اشتری کیست؟ + سوابق

اشتری تا پیش از تصدیگری میراث فرهنگی معاونت سیاسی – انتیتی استانداری آذربایجان غربی در زمان قربانعلی سعادت بود که علی رغم ارتباط نزدیک فکری با جریان حاکم در دوران اصلاحات فرصت چندانی برای بروز قابلیتهایش پیدا نکرد و به میراث فرهنگی رفت.

محمد اشتری  یکی از گزینه های معتدل و میانه رو و جزو مدیران فعال بازمانده از دولت اسبق ؛ مدیر کل  اسبق میراث فر هنگی و گردشگری آذربایجان غربی ، معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی  در چند دوره ، بخشدار  و فرماندار برخی از مناطق و شهرستان های آذربایجان غربی که  زمان مدیر کلی با آمدن مهندس علیزاده به میراث توفیق یافت  تا  به دلیل اختلاف با مدیران حال استان لباس بازنشستگی اجباری قبل از موعد را بر تن کند.

اشتری متولد محله عسگرخان ارومیه است .
محمد اشتری کیست؟ + سوابق

در این عکس  ؛ محمد اشتری  از سمت راست دست بسته  به نشانه احترام  در مقابل آقایان  ؛ خورشیدی – قاضی پور- شهید کاظمی ٰ ، شهید آذین پور و…

سوابق :
–  عضویت در سپاه پاسداران آستان آدربایجان غربی (  شرکت در مناطق جنگی جنوب و مجروحیت جنگی با اثابت تیر مستقیم دشمن بعثی در ناحیه بازو و ناحیه کمر )
– بخشدار شاهیندژ
– بخشدار و فرماندار بوکان
– فرماندار میاندوآب
– معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی
– مدیر کل میراث فرهگی استان آدربایجان غربی
– مسئول بنیاد ایران شناسی

منبع:جوان پرس

انتهای خبر