آیا مخابرات به سپاه واگذار شده؟

محمدسلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم در مصاحبه با ماهنامه “مدیریت ارتباطات” گفت: مخابرات زمان شما واگذار شد؟ کارهایش زمان ما شده بود، اما به عمر وزارت من نرسید و بعد از من انجام شد. الان مخابرات در اختیار چه کسانی است؟ دست کنسرسیوم است. اینکه می گویند دست سپاه است، به سپاه ظلم شده است. […]

image_pdfimage_print

محمدسلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم در مصاحبه با ماهنامه “مدیریت ارتباطات” گفت:

مخابرات زمان شما واگذار شد؟
کارهایش زمان ما شده بود، اما به عمر وزارت من نرسید و بعد از من انجام شد.
الان مخابرات در اختیار چه کسانی است؟
دست کنسرسیوم است. اینکه می گویند دست سپاه است، به سپاه ظلم شده است. متأسفانه روزنامه ها و خبرگزاری ها سیاسی هستند. اصلاح طلبان گفتند اینها را دادند به سپاه و آن را دامن زدند.
پس اینکه مخابرات دست سپاه است را تکذیب می کنید؟

تکذیب نمیکنم. صفر و یک که نیست. وقتی می گویید به سپاه واگذار شده، یعنی مدیریت آن را سپاه انجام میدهد. نه، این دروغ است. یک کنسرسیوم تشکیل شده از چند تا شرکت و هر کسی یک پولی آورده است. تعاونی سپاه هم که یک شرکت خصوصی است و متعلق به سپاه نیست، یک سهمی دارد. شما هیأت مدیره را نگاه کنید. رئیس هیأت مدیره مخابرات کیست؟ آقای سیدهاشمی وابسته به چه ارگانی است؛ ستاد اجرایی فرمان امام. اگر مالکیت یا مدیریت مخابرات از آن سپاه بود، باید یک سردار سپاه مسؤول آن بود.
شما با واگذاری ارتباطات به بخش خصوصی موافقید؟
بله، قانون است.


با واگذاری به کنسرسیوم؟

شما مسأله را باید درست ببینید. من این کتاب را میخواهم بفروشم و دوست دارم با بالاترین قیمت بفروشم. آدمی می آید که سوادی هم ندارد و با بالاترین قیمت آن را میخرد و من میفروشم. این منطقی است؟ روند واگذاری قانونی بوده و بهترین واگذاری بوده است. بی حاشیه ترین واگذاری ها بوده است. اگر در این کنسرسیوم یک شرکت خارجی داشتیم، بهتر بود. خیلی هم تلاش کردم. با اندونزی ها، چینی ها و ترکیه ای ها مذاکره کردم، اما نشد.

انتهای خبر