دستور وزیر ارشاد برای رفع فیلتر فیس‌بوک/ قوه قضائیه بر اساس قوانین خودش عمل می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه بر اساس قوانین خودش عمل می‌کند، گفت: فیس‌بوک و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی باید رفع فیلتر شوند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از انتشار روزنامه‌های نشاط و هم‌میهن از سوی […]

image_pdfimage_print

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه بر اساس قوانین خودش عمل می‌کند، گفت: فیس‌بوک و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی باید رفع فیلتر شوند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از انتشار روزنامه‌های نشاط و هم‌میهن از سوی قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه براساس قوانین خودش عمل می‌کند ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه حمایت از مطبوعات و آزادی آنها را داریم و قصد بر این است که از مطبوعات حمایت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: مشکلی که برای روزنامه‌های هم میهن و نشاط در قوه قضاییه به وجود آمده را باید پیگیری کنیم و مشکلات‌شان را رفع کنیم.

وی افزود: بنده اطلاع ندارم که چرا قوه قضاییه جلوی انتشار این دو روزنامه را گرفته است با اینکه این دو روزنامه مجوز انتشار داشته‌اند.

خبرگزاری فارس: فیس‌بوک باید رفع فیلتر شود/قوه قضائیه بر اساس قوانین خودش عمل می‌کند

وی درباره اعطای وام مسکن به خبرنگاران که وعده آن در دولت دهم داده شده بود، گفت: در این باره فعلاً نمی‌توانیم قولی بدهیم چرا که صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تعهدات بسیار زیادی دارد که از گذشته برعهده آن بوده است.

جنتی بیان داشت: این صندوق حتی برای پرداخت دیون گذشته خود با مشکل روبه‌رو است چرا که این صندوق حدود ۶۰ هزار خانوار از هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: وزارت ارشاد به خصوص در مورد وام مسکن که یک وام سنگینی است که قطعاً نمی‌‌تواند در این دوره بپردازد.

جنتی همچنین در مورد دسترسی به فیس‌بوک ابراز داشت: این امر مربوط به کمیته فیلترینگ می‌شود و وزارت ارشاد در این کمیته چند نماینده دارد و در این باره باید با این مجموعه تبادل‌نظر شود تا نه تنها فیس‌بوک بلکه برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر قابل دسترسی شوند همانطور که هم‌اکنون نیز قابل دسترسی هستند و باید قید غیرقانونی از آنها برداشته شود تا افراد راحت استفاده کنند.

انتهای خبر