توضیحات سخنگوی شورای شهر تبریز از دلایل تاخیر در امضا حکم نجفی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تعلل در ابلاغ حکم شهردار منتخب، به ضرر مردم و شهر تبریز است.  به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده با تأکید بر اینکه روندی که منجر به تعیین و انتخاب شهردار منتخب شده کاملاً قانونی است گفت : متأسفانه به دلایل نامعلوم در امضاء و ابلاغ حکم […]

image_pdfimage_print

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تعلل در ابلاغ حکم شهردار منتخب، به ضرر مردم و شهر تبریز است.

 به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده با تأکید بر اینکه روندی که منجر به تعیین و انتخاب شهردار منتخب شده کاملاً قانونی است گفت : متأسفانه به دلایل نامعلوم در امضاء و ابلاغ حکم آقای نجفی تعلل می شود که این به نفع شهر تبریز نیست.

 وی افزود: بر اساس تبصره ۳ ماده ۷۶ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی: “وزیر کشور موظف است حکم شهردار معرفی شده از سوی شورا را ظرف ۱۰ روز صادر کند و در صورتیکه شهردار منتخب را واجد شرایط ندانند باید موضوع را با ذکر دلایل و مستندات به شورا ارجاع دهند و…” اکنون به رغم اینکه آقای نجفی بعنوان شهردار منتخب اکثریت شورا، به موقع معرفی و تمام مراحل اداری برای ابلاغ حکم سپری شده اما با گذشت نزدیک به یک ماه از جلسه انتخاب شهردار، نه تنها در امضاء و ابلاغ حکم تعلل می شود بلکه هیچ مکاتبه ای با شورا مبنی بر نبود شرایط لازم در شهردار منتخب و یا وجود مانع و مشکل خاص صورت نگرفته است.

saeed-hajizadeh

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطر نشان کرد: کسانی که پیش از انتخاب شهردار، تعلل در این موضوع مهم را نکوهش می کردند، اکنون در مقابل تاخیر در ابلاغ حکم سکوت اختیار کرده اند که جای سوال، تعجب و تاسف است.

 سعید حاجی زاده یادآور شد: بنظر می رسد برخی درصدد تأخیر در ابلاغ به موقع حکم شهردار منتخب تبریز هستند و این مصداق بارز بداخلاقی و بی توجهی به رأی اکثریت نمایندگان مردم در شورا است.

 وی تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی را تعامل ،همفکری و همراهی همه اعضای شورا، رفع اختلاف نظرها و حمایت و پشتیبانی از شهردار منتخب کلان شهر تبریز دانست.

انتهای خبر