انتقاد تند نماینده آذربایجان شرقی به خاطر یک گزارش انتقادی/ اعتماد مردم به رسانه ملی کاهش یافته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بخش خبری ۲۰:۳۰ به خاطر پخش یک گزارش انتقادی از یک کارخانه در بناب، از جهت‌گیری‌های غرض‌ورزانه در صداوسیما خبر داد و گفت: رسانه ملی در انتشار اخبار خود گزینشی عمل کرده به طوریکه محصول یک کارخانه کوچک تولید فولاد در کشور را به خاطر یک تولید بی‌کیفیت زیر سوال […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بخش خبری ۲۰:۳۰ به خاطر پخش یک گزارش انتقادی از یک کارخانه در بناب، از جهت‌گیری‌های غرض‌ورزانه در صداوسیما خبر داد و گفت: رسانه ملی در انتشار اخبار خود گزینشی عمل کرده به طوریکه محصول یک کارخانه کوچک تولید فولاد در کشور را به خاطر یک تولید بی‌کیفیت زیر سوال می‌برد اما با بی‌تفاوتی از دلایل کشته‌شدگان جاده‌ای که وابسته به بی‌کیفیتی خودروهای داخلی است عبور می‌کند.

به گزارش اعتدال پرس، محمد باقری بنابی در گفتگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد سلیقه‌ای صدا وسیما در انعکاس اخبار و تولید برنامه‌های فرهنگی، توضیح داد: دست‌های پشت‌پرده اقتصادی تولید اخبار صداو سیما را هدایت کرده و باعث شده این رسانه ملی نسبت به معضلات اصلی کشور بی‌تفاوت بوده و تنها به جزئیات بپردازد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان مثال در برنامه مورخ نهم آبان ماه سال جاری اخبار ۲۰ و ۳۰ موضوعی درباره میلگرد‌های بی‌کیفیت تولیدی در کارخانه فولاد ظفر شهرستان بناب پخش کرد که تا به امروز خیلی تلاش کردم طی ارتباطی با مسئولان صدا وسیما این خبر را اصلاح کنم.

اصل خبر صداو سیما درباره فولاد کارخانه ظفر شبهه‌ناک است

وی افزود: به اصل خبر پخش شده شبهه وارد است و تا به امروز در رابطه با محرز شدن صحت این خبر تلاش زیادی کردم اما پاسخی از صدا وسیما دریافت نشد، وقتی صدا و سیما اقدام به پخش چنین اخباری می‌کند باید شنوای توضیحات مسئولان مورد خطاب این کارخانه نیز باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: با استعلام از سازمان استاندارد مشخص شد چنین اتفاقاتی که سوژه اخبار مذکور بوده در صنعت فولاد قابل پیش‌بینی است و باید مسئولان کارخانه، میلگرد تولیدی را به ذوب بازگردانند.

باقری بناب افزود: همچنین اگر از کیفیت تولید این کارخانه بگذریم، نام بردن از کارخانه تولیدکننده میلگرد در اخبار ملی کار درستی نبوده و اینگونه اقدامات به تولیدات داخلی آسیبی جدی وارد می‌کند چراکه راه پیگیری چنین مواردی در سازمان بازرسی است.

صداوسیما معضلات ملی را رها کرده و به جزئیات می‌پردازد

وی درباره علل چنین اقداماتی از سوی صدا وسیما، توضیح داد: وقتی یک رسانه ملی به پخش چنین اخباری اقدام می‌کند و از بی‌کیفیتی‌ها در عرصه‌های کلان کشور سخنی به میان نمی‌آورد چه دلیلی غیر از دست‌های پشت پرده و غرض‌ورزی در این نهاد می‌تواند باشد که من در این رابطه تذکرات کتبی خود را به رئیس سازمان صدا و سیما ارائه کردم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اگر غرض‌ورزی خاصی وجود ندارد چرا صدا وسیما تا به حال اقدام به پخش تولیدات بی‌کیفیت خودرو داخلی نکرده که بسیاری از کشته‌های تصادفات به خاطر همین موضوع در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد، آیا تا به حال صدا وسیما به مقایسه کیفیت خودروهای داخلی و خارجی کشور پرداخته است، اگر در کار صدا و سیما صداقت و دغدغه مردم وجود دارد به این اقدامات نیز بپردازد آنگاه اگر فرصتی بود به نقد تولیدات کارخانه‌های کوچک کشور اقدام کند.

اعتماد مردم به رسانه ملی کاهش یافته‌ است

وی افزود: خودروسازان داخلی هیچ استانداردی را برای تولید رعایت نمی‌کنند و صدا وسیما کوچکترین اعتراضی به این موضوع نمی‌کند اما با انتقاد از کارخانجات کوچک شهرستان‌ها موضوع را در شهرهای کوچک بزرگ کرده و تولید داخلی را در این شهرستان‌ها با آسیب روبرو می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یاد‌آور شد: اعتماد مردم به رسانه ملی دچار خدشه شده و صدا و سیما با چنین اقداماتی و با بی‌تفاوتی نسبت به معضلات اصلی کشور تنها به بی‌اعتمادی مردم دامن می‌زند.

انتهای خبر