نهاندویان استعفا داد ولی باز هم پست گرفت!

از زمان انتصاب محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به سمت ریاست دفتر رییس جمهور خبرهای تکذیب شده زیادی از رفتن نهاوندیان از بزرگترین تشکل بخش خصوصی منتشر شده اما هیچ یک به اندازه زمان کنونی جدیت نداشت؛ اما خود نهاوندیان تکلیف را یکسره کرد و خبر استعفای خود از ریاست اتاق […]

image_pdfimage_print

از زمان انتصاب محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به سمت ریاست دفتر رییس جمهور خبرهای تکذیب شده زیادی از رفتن نهاوندیان از بزرگترین تشکل بخش خصوصی منتشر شده اما هیچ یک به اندازه زمان کنونی جدیت نداشت؛ اما خود نهاوندیان تکلیف را یکسره کرد و خبر استعفای خود از ریاست اتاق ایران را اعلام کرد.

خبر استعفای نهاوندیان در شرایطی منتشر شد که همزمان خبر رسید وی به عنوان عضو حقیقی در شورای پول و اعتبار منصوب شد امروزهمچنین خبر دیگری منتشر شد که نشان می داد محمد نهاوندیان به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، سامانه پیامکی پایگاه اطلاع رسانی دولت امروز نهاوندیان را به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت معرفی کرد و با این عنوان سخنرانی وی در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی را پوشش داد. پیش از این غلامحسین الهام این مسوولیت را در دولت دهم بر عهده داشته است.

مشغله‌های وی اکنون بیش از هر زمان دیگری شده و به خاطر همین موضوع، رسانه ها کناره‌گیری وی از سمت ریاست بر اتاق را بیشتر از اصل خبر انتصاب پوشش دادند.

گفتنی است نهاوندیان علاوه بر سمت رئیس دفتر رئیس جمهور سرپرست نهادریاست جمهوری هم می باشد. همچنین وی به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران، عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، عضو شورای پول و اعتبار، عضو شورای اقتصاد و عضو هیات امنای حساب ذخیره ارزی نیز به شمار می رود.

نهاوندیان علاوه بر این سمت‌ها، در شورای عالی گمرک و شورای عالی صادرات هم به نمایندگی از بخش خصوصی حضور دارد تا از منافع آن‌ها دفاع کند هر چند پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشخص نیست دفاعیات وی از جایگاه بخش خصوصی خواهد بود یا نماینده دولت؟
مباحث حقوقی دو شغله بودن وی هم در برهه‌ای از زمان پرسروصدا شد اما مهم‌ترین انتقادها به وی به این دلیل است که نهاوندیان کمتر وقت حضور در نشست‌های هیات رییسه را دارد، همین مساله باعث شده بسیاری از موافقانی که در روز رای اعتماد علنی به وی در روزهای ابتدای انتصاب به شغل دولتی رای مثبت دادند، امروز موافق تداوم این روند نباشند.
در نشست امروز نمایندگان اتاقایران، نهاوندیان با بیان این‌که از این رو در هیات نمایندگان گفته شد که اگر اعضا اجازه بدهند برای جلوگیری از وارد شدن خلل به فعالیت‌های اتاق رخصت انجام وظیفه در دولت داشته باشم، تصریح کرد:‌ در حال حاضر با شرایط جدیدی روبرو هستیم و نمی توانیم کوتاه مدت در اتاق بمانیم هر چند که ترجیح به ادامه حضور در اتاق بازرگانی ایران است.

نهاوندیان با تاکید بر این‌که در جلسه دیگری از هیات نمایندگان خواستم که اجازه دهند که در این رابطه تصمیم جدیدی گرفته شود و ریاست اتاق را به فردی دیگری محول کنند، خاطرنشان کرد: البته نگاه دولت جدید به ایجاد فضای مساعد برای بخش خصوصی و تعاونی بوده است و این نیازمند این است که تصمیمات مدیریت جدیدی اخذ شود.

 

انتهای خبر