بازپس گیری ساختمان «لادن» از احمدی نژاد

ساختمان لادن مکان در نظر گرفته شده برای دانشگاه ایرانیان ، به محل نگهداری ۲۵۳۰هدیه دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد که از سعد آباد به آنجا انتقال یافت تبدیل شده بود. اعتدال پرس/ دعوا بر سر «لادن» است: ساختمانی در بلوار آفریقای تهران که ظاهرا اطرافیان رییس جمهور سابق قصد ندارند دست از سر آن […]

image_pdfimage_print

ساختمان لادن مکان در نظر گرفته شده برای دانشگاه ایرانیان ، به محل نگهداری ۲۵۳۰هدیه دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد که از سعد آباد به آنجا انتقال یافت تبدیل شده بود.

اعتدال پرس/ دعوا بر سر «لادن» است: ساختمانی در بلوار آفریقای تهران که ظاهرا اطرافیان رییس جمهور سابق قصد ندارند دست از سر آن بردارند. حالاو در شرایطی که بیش از چهار ماه از استقرار اطرافیان رییس جمهور در این ساختمان می گذرد خبرها حاکی از نامه نگاری های اداری اطرافیان محمود احمدی نژاد جهت گرفتن اجازه های لازم برای ماندن در این ساختمان است: نامه نگاری هایی که حمید بقایی، معاون رییس جمهور سابق آن را مساعدت با دانشگاه ایرانیان می داند. دانشگاهی که جز یک پورتال بی سر و صدا، برداشت ها از نهاد ریاست جمهوری جهت راه اندازی اش و دعوت از اکثر وزرای سابق برای تدریس در آن خبر دیگری به گوش نرسیده است: دانشگاهی که حتی محل مشخصی هم ندارد اما ظاهرا دولت موظف به تامین دفتر مسوولان آن است.

هنوز دو روزی از رفتن محمود احمدی نژاد از نهاد ریاست جمهوری نگذشته بود و زمزمه های رسانه یی احتمال تشکیل دفتر رییس جمهور سابق بود که به صورت ناگهانی خبر رسید محمود احمدی نژاد و یارانش در ساختمان لادن واقع در بلوار آفریقا که یکی از ساختمان های دولت بود جمع شده اند.

خبرها تا چند وقت بعد حاکی از تشکیل جلسات مستمر احمدی نژاد با وزرای سابقش در این ساختمان بود که حتی این جلسات را هیات دولت در سایه هم خواندند.

با این حال چند وقتی که گذشت زمزمه ها بلند شد که چرا احمدی نژاد و یارانش باید از امکانات دولتی استفاده کنند؟ اما کمی بعد این ساختمان محلی شد برای تصمیم گیری درباره دانشگاه ایرانیان: دانشگاهی که حالاهمه امید و آرزوی احمدی نژاد بود اما کمی بعد اخبار دیگری هم از این ساختمان شنیده شد.

خبر این بود که ۲۵۳۰ قطعه از هدایای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از مجموعه سعدآباد به وسیله هشت کامیون به ساختمان لادن منتقل شده است: خبری که در بحبوحه خبرها گم شد و کسی هم پیگیری آنچنانی درباره آن نکرد. با این حال بعد از مدتی اخطارها به محمود احمدی نژاد شروع شد و همگی از دولت درخواست می کردند این ساختمان دولتی را از اطرافیان رییس جمهور پس بگیرد و حالاظاهرا دولت مصمم شده است این ساختمان را پس بگیرد.
اسباب کشی اجباری
اخبار حاکی از آن بود که حسن روحانی آنچنان مخالفتی با جلسات رییس جمهور سابق ندارد و با این حال ترجیح می دهد که این جلسات در ساختمان لادن نباشد. ظاهرا ساختمان لادن به وزارت دادگستری تحویل داده شده است و حالامحمود احمدی نژاد که حضورش در این ساختمان کمرنگ تر شده است باید این ساختمان را به وزیری که روزی عزلش کرده بود تحویل دهد. اخبار درباره خروج احمدی نژاد از این ساختمان ضد و نقیض بود.

داود احمدی نژاد هفته گذشته اعلام کرده بود که برادرش از این ساختمان رفته است و از سوی دیگر روز سه شنبه که ماموران وزارت دادگستری برای تحویل گرفتن ساختمان لادن مراجعه کردند با در بسته برخی اتاق ها و طبقات مواجه شدند. از سوی دیگر اخبار حاکی از آن است که روز تاسوعا یاران احمدی نژاد از لادن اسباب کشی کرده اند.

برخی منابع از حضور علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد در همین روز در لادن خبر دادند. ظاهرا احمدی نژاد و مشایی نیز در همان ساختمان در این روز حضور داشته اند. از سوی دیگر برخی خبرها حاکی از آن است که تنها دو طبقه این ساختمان به وزارت دادگستری تحویل داده شده و سایر طبقات آن هنوز در اختیار اطرافیان رییس جمهور سابق قرار دارد.
نامه نگاری امید آخر یاران احمدی نژاد
اما روز گذشته نامه حمید بقایی یار نزدیک احمدی نژاد خطاب به روحانی رسانه یی شد. حمید بقایی ظاهرا از سایر اطرافیان احمدی نژاد بیشتر نگران است. چندی پیش هم که خبر برداشت ۱۶ میلیارد تومانی مسوولان سابق دولت از نهاد ریاست جمهوری شنیده شده بود حمید بقایی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این برداشت نوعی قرض برای سر و سامان دادن به وضعیت دانشگاه ایرانیان بوده است. قرضی که مشخص نشد خودشان بازگرداندند یا از طریق قانون از آنها باز پس گرفته شد. تاریخ نامه یی که بقایی خطاب به رییس جمهور نوشته به پیش از تاسوعا و عاشورا و اخبار ضد و نقیض درباره اسباب کشی احمدی نژاد برمی گردد. این نامه بدون شک آخرین تلاش دولتیان سابق برای ماندن در ساختمان لادن بوده است.

حمید بقایی که با سربرگ دانشگاه ایرانیان و با سمت معاون پشتیبانی این دانشگاه چنین نامه یی را امضا کرده در این نامه خطاب به رییس جمهور آورده است: «احتراما پیرو مکاتبه قبلی به عمل آمده، مبنی بر درخواست مساعدت درباره دانشگاه جدیدالتاسیس ایرانیان به استحضار می رساند: متاسفانه پس از ارسال نامه مذکور، از جانب مسوولان نهاد ریاست جمهوری و وزارت دادگستری، اقدامات غیرقابل توجیهی در رابطه با تخلیه ساختمان لادن صورت گرفته که طی روزهای گذشته، بر شدت آنها افزوده و زمان تخلیه ساختمان، حداکثر تا پایان آبان ماه تعیین شده است. لذا با توجه به اینکه احتمالاجنابعالی در جریان امر قرار ندارید و موافق این رفتار نیستید، لطفا دستور رسیدگی صادر فرمایید.» مشخص نیست که مساعدت هایی که بقایی درباره آنها صحبت کرده دقیقا بر اساس کدام بخش از قانون یا عرف است؟
اسباب کشی از جردن به ولنجک
حالاظاهرا امید تیم احمدی نژاد برای ماندن در «لادن» از بین رفته است. اخبار دیگر حاکی از آن است که از سوی بنیاد مستضعفان ساختمانی در خیابان ولنجک به احمدی نژاد اختصاص یافته است.  مشخص نیست که نظر قطعی روحانی درباره ماندن احمدی نژاد در لادن چیست. // ۲۸

منبع :  روزنامه اعتماد

انتهای خبر