خبر اعتدال پرس تایید شد/ “قربانعلی سعادت” استاندار آذربایجان غربی شد + سوابق اجرایی

همانطورکه این پایگاه اطلاع رسانی در خبر دیروز خود اشاره کرده بود، طی جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران قربانعلی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب و معرفی شد. گفتنی است بعد از تبریز و اردبیل، این سومین […]

image_pdfimage_print

همانطورکه این پایگاه اطلاع رسانی در خبر دیروز خود اشاره کرده بود، طی جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران قربانعلی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب و معرفی شد.

گفتنی است بعد از تبریز و اردبیل، این سومین استاندار در شمال غرب کشور است که از حلقه یاران عبدالعلی زاده انتخاب می شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از اورمیا، وی رکورددار بیشترین استانداری در کشور است به نحوی که حدود ۱۵ سال به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال ۶۹ تا ۸۴ خدمت کرده است.

 قربانعلی سعادت کیست؟

قربانعلی سعادت استانداری در دوره سازندگی و اصلاحات را در رزومه کاری خود دارد.

وی اصالتاً متولد روستای قره باغ در اطراف ارومیه است و از سال ۶۰ تا ۶۲ مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.

سعادت سال ۶۴ به عنوان معاون امور استانهای وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال ۶۴ در این مسئولیت خدمت کرد.

وی از سال ۶۴ تا میانه های سال ۶۹ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره ۱۵ ساله استانداری را آغاز کرد.

قربان‌علی سعادت با روی کار آمدن دولت های نهم و دهم از کار دولتی فاصله گرفت و مدیرعاملی شرکت حساب ۱۰۰ امام (ره) وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را عهده دار شد.

آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد و هم اینک در این مسئولیت مشغول به‌کار است.

انتهای خبر