انتخاب احتشام حاجی پور به ریاست شورای استان/ترکیب هیئت رئیسه شورای اسلامی استان مشخص شد

انتخابات شورای استان که در جلسه قبل به دلیل عدم حضور استاندار و اعتراض حاضرین برگزار نشده بود این بار با حضور جبارزاده  و ۲۰ عضو این شورا که مرکب از نمایندگان شوراهای شهرستانی بودند، در استانداری برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس، در جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی استان پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی، […]

image_pdfimage_print

انتخابات شورای استان که در جلسه قبل به دلیل عدم حضور استاندار و اعتراض حاضرین برگزار نشده بود این بار با حضور جبارزاده  و ۲۰ عضو این شورا که مرکب از نمایندگان شوراهای شهرستانی بودند، در استانداری برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس، در جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی استان پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی، انتخاب اعضای هیئت رئیسه جدید این شورا با رأی‌گیری از اعضای حاضر انجام شد.

بنابر نتایج بدست آمده، احتشام حاجی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با ۱۱ رأی در مقابل ۹ رای قادر جویا به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی آذربایجان شرقی انتخاب شد.

همچنین حسن قاسم‌نژادیان عضو شورای اسلامی عجب شیر با ۱۲ رای به عنوان نائب‌رئیس، محرم فرزانه نماینده شورای اسلامی شهرستان هریس با ۱۲ رای و قلی ولی‌پور عضو شورای اسلامی هشترود با ۸ رای به عنوان منشی‌های اول و دوم و مهران رستمی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی استان انتخاب شدند.

اعضای شورای اسلامی استان همچنین در این جلسه بهنام مفضفی، پیام موسی‌پور و فرامرز کارآموز را به عنوان نمایندگان این شورا در شورای عالی استان‌ها و وهاب وحیدی را به عنوان نماینده شورای استان در هیئت هل اختلاف شوراهای استان انتخاب کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های محمدحسین منافی در مدت ۶ سال تصدی ریاست شورای اسلامی استان در دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کرد.

شایان ذکر است شورای اسلامی استان ۲۱ عضو دارد.

دنبال تقسیم عادلانه بودجه کشوری میان همه شهرداری ها هستم

رئیس جدید شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه شهرداری تبریز توانایی اداره خود را دارد گفت: بودجه کشوری تنها به شهرداری های متعلق است گفت: به عنوان یک عضو بی طرف دنبال تقسیم عادلانه بودجه در تمام حوزه ها هستم.

احشام حاجی پور با اشاره به روند قانونی انتخابات شورای استان گفت: در جلسه گذشته به دلیل عدم حضور استاندار انتخابات برگزار نشد ولی در این جلسه بعد از مراسم ابتدایی می بایست ترکیب جدید هیئت رئیسه انتخاب می شد که بعد از ارائه برنامه دو کاندیدای ریاست شورای استان انتخابات برگزار شد و بنده به عنوان رئیس انتخاب شدم.

 رئیس شورای استان با اشاره به برنامه خود گفت: تقسیم عادلانه بودجه و ارتباط بیشتر با مسئولین استانی و کشوری برای حل مشکلات نادیده بخش ها و روستاها دو برنامه مهم من در این مسئولیت خواهد بود. وی ادامه داد: دنبال ایجاد وحدت و بررسی مشکلات تمام شوراها از روستاها گرفته تا بخش ها هستم.

حاجی پور با اشاره به اینکه شهرداری تبریز توانایی اداره خود را دارد گفت: بودجه کشوری تنها به شهرداری های متعلق است گفت: به عنوان یک عضو بی طرف دنبال تقسیم عادلانه بودجه در تمام حوزه ها هستم.

رئیس شورای اسلامی استان در مورد بافت های فرسوده که میزان قابل توجهی می باشد گفت: در این مورد قطعا به دنبال پیگیری مصوبات ملی خواهم بود و از طریق شورای عالی استانها و نهادها راحت تر می شود این موضوع را پیگیری کرد.

انتهای خبر