حاشیه های انتصاب حساس ترین دستگاه مدیریتی آذربایجان شرقی/ از نقش آفرینی نمایندگان مجلس تا انفعال ستاد روحانی در تغییرات مدیریتی استان

مراسم تودیع معارفه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در حالی برگزار شد که در این آئین، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و یا نمایندگانی از طرف آنها نبود و اعضای ستاد روحانی هم در این خصوص اختلاف نظر داشتند. همچنین بر اساس شنیده ها حمایت دو تن از نمایندگان مجلس در این انتخاب اثر […]

image_pdfimage_print

مراسم تودیع معارفه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در حالی برگزار شد که در این آئین، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و یا نمایندگانی از طرف آنها نبود و اعضای ستاد روحانی هم در این خصوص اختلاف نظر داشتند. همچنین بر اساس شنیده ها حمایت دو تن از نمایندگان مجلس در این انتخاب اثر گذار بوده است.

به گزارش اعتدال پرس، “جعفر پاشایی” در شرایطی مسئولیت یکی از حساس ترین و پر چالش ترین ادارات دولتی آذربایجان شرقی را عهده دار شد که شنیده می شود در بین مسئولین و اعضای ستاد روحانی و انجمن اسلامی معلمان بر سر گزینه های موجود، چند دستگی و اختلاف جدی وجود داشت.

این در حالیست که ستاد روحانی طبق قرائن و شواهد در تغییرات مدیران استان  چندان مورد مشورت قرار نمی گیرند و مسئولین آن بخصوص چهره های سیاسی اصلاح طلب از روند فعلی انتصابات رضایت ندارند.

هرچند ستادهای رحانی در استان خود نیز دچار تشتت و اختلافات جدی هستند که این امر مشکلات آنان را مضاعف کرده و باعث کاهش قدرت چانه زنی آنان شده است.

اما در این میان دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار جدید آذربایجان شرقی در دیدار با نمایندگان تشکل های صنفی رسانه های استان استراتژی انتخاب مدیران خود را مبتنی بر تخصص و تاثیرگذاری خواند و افزود: تا زمانی که گزینه ای بهتر و مطلوب تر برای سکانداری دستگاه های اجرایی پیدا نکنیم تغییر ها اتفاق نخواهد افتاد.

این دیدگاه استاندار جدید اگرچه مطلوب به نظر می رسد ولی یقینا نمایندگانی که در تایید صلاحیت وزرای دولت تدبیر و امید نقش آفرینی کرده و از آنها وعده های مختلفی گرفته اند از این خلا به وجود آمده نهایت استفاده را خواهند بود.

استاندار آذربایجان شرقی که خود از جمله نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است به خوبی می داند که نمایندگان مجلس تلاش دارند تا با معرفی افراد مختلف هدایت دستگاه های اجرایی را به یکی از همراهان خود بسپارند تا در آینده از وجود آنان بهره برند.

این گزارش حاکی است، آنچه که در این میان مسلم است، تغییرات کند مدیریت ها در استان بسیاری از دستگاه های اجرایی را با چالش های جدی مواجه کرده  که این امر موجب بروز برخی مشکلات عمده در صحنه مدیریتی آذربایجان شرقی شده است. بخصوص اینکه شاهد بازیگری بازیگران مختلفی در روند انتصابات استان بوده و اختلافات فی مابین این بازیگران موجب پیچیدگی بیشتر این مشکلات خواهد بود.

بی شک عدم حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در آئین تودیع و معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی سئوالاتی را در اذهان ایجاد کرده است که در روزهای آتی شاید شاهد تبعات آن باشیم.

انتهای خبر