فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی خاموش تبریز /. سیاسی ترین روز دانشجوی تبریز با حضور چهره های برجسته؛ از باهنر و مطهری تا زاکانی، زیباکلام و…

به رسم دیرین، در دهه میانی آذر که روز دانشجو را در خود جای داده است، موجی از برنامه های سیاسی و سخنرانی چهره های برجسته هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه ها اتفاق می افتد که بعد از چند سال رخوت و کم صدایی محسوس در فضای سیاسی دانشگاههای کشور، ۱۶ […]

image_pdfimage_print

به رسم دیرین، در دهه میانی آذر که روز دانشجو را در خود جای داده است، موجی از برنامه های سیاسی و سخنرانی چهره های برجسته هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه ها اتفاق می افتد که بعد از چند سال رخوت و کم صدایی محسوس در فضای سیاسی دانشگاههای کشور، ۱۶ آذر امسال با توجه به استقرار دولت یازدهم و تحرک دوباره جنبش دانشجویی کشور، مجموعه های دانشجویی مختلف دانشگاههای تبریز با محوریت تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلبی چون انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی تبریز و همچنین بسیج دانشجویی، برنامه ریزی و جنب و جوش ویژه ای در این خصوص شروع کرده و با دعوت از چهره‌های سیاسی معروف کشور، ترافیک سیاسی گسترده ای در دانشگاه‌های استان براه انداخته اند.

به گزارش اعتدال پرس؛ مطهری، باهنر و زاکانی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی هفته آتی برای سخنرانی به تبریز سفر می کند.

فرزند آیت الله شهید مرتضی مطهری روز ۱۶ آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در جمع دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز سخنرانی خواهد کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز دعوت کننده مطهری برای سخنرانی روز دانشجو است.

anaj1386153913Di3LFW_relatedهمچنین محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی روز ۱۶ آذر در جمع دانشجویان در تبریز به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی ابتدا بعد از نماز ظهر و عصر در تالار شایانمهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز سخنرانی کرده و از ساعت ۱۵ در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز حاضر خواهد شد.

دانشگاه پیام نور تبریز نیز با دعوت  بسیج دانشجویی دانشگاه طی روزهای آتی میزبان صفار هرندی، وزیر اسبق ارشاد، قدیری ابیانه، کارشناس مسایل سیاسی و زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس خواهد بود.

سخنرانی قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه با موضوع تحریم های اقتصادی و نیز توافق هسته یی ژنو از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه ۱۷ آذرماه نیز صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  در دانشگاه پیام نور تبریز سخنرانی خواهد داشت. رسالت دانشجو موضوعی است که برای سخنرانی صفار در تبریز پیش بینی شده است.

دوشنبه ۱۸ آذرماه نیز زاکانی، نماینده سابق تهران در مجلس در دانشگاه پیام نور تبریز حاضر خواهد شد و ضمن سخنرانی با موضوع توافق هسته یی ایران و کشورهای ۱+۵ به سوالات دانشجویان پاسخ خواهد داد.

همچنین در یک برنامه جذاب سیاسی در دانشگاه تبریز، دانشجویان در روز ۱۷ آذرماه پای مناظره حجت الاسلام نبویان، نماینده تهران در مجلس و علی شکوهی، فعال سیاسی اصلاح طلب خواهند نشست.

خبرهای غیر رسمی، حاکی از تلاش تشکلهای اصلاح طلب دانشجویی تبریز برای دعوت از محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات و کاندیدای انصراف داده انتخابات ریاست جمهوری سال جاری است. البته گفته می‌شود توفیقی، وزیر پیشنهادی علوم که به دلیل شائبات نقش‌آفرینی‌اش در فتنه ۸۸ موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد؛ نیز گزینه بعدی تشکل‌های اصلاحاتی است.

شنیده‌ها از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز حکایت از تلاش برای دعوت از زیباکلام برای سخنرانی با موضوعات قومیتی است. گفته می‌شود یکی از مسئولین این دانشگاه، این پیشنهاد را در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح کرده‌اند.

هر چند با توجه به ضرورت کسب مجوز از هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشجویان برای برنامه‌های این‌چنینی و نیز مشکلات هماهنگی سفر چهره‌های سیاسی به تبریز احتمال تغییرات چند باره در این برنامه‌ها تا روز ۱۶ آذر وجود دارد؛ پیش‌بینی می‌شود ۱۶ امسال شاهد ترافیک چهره‌های سیاسی در تبریز باشیم.

انتهای خبر