گزینه های مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی

بر اساس شنیده ها درادمه تغییر مدیران کل دستگاههای اجرایی استان توسط دولت تدبیر و امید، اینبار نوبت علی داننده رسیده است تا از صندلی ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خداحافظی کند. به گزارش اعتدال پرس، تغییر مدیران استانی پس از روی کار آمدن دولت جدید رسم دیرینه ای است که دولت تدبیر وامید در استان آذربایجانشرقی […]

image_pdfimage_print

بر اساس شنیده ها درادمه تغییر مدیران کل دستگاههای اجرایی استان توسط دولت تدبیر و امید، اینبار نوبت علی داننده رسیده است تا از صندلی ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خداحافظی کند.
به گزارش اعتدال پرس، تغییر مدیران استانی پس از روی کار آمدن دولت جدید رسم دیرینه ای است که دولت تدبیر وامید در استان آذربایجانشرقی با حرکتی آرام و وسواسی مثال زدنی در حال انجام است.

تغییرات مدیریتی استان در هفته گذشته با پیاده شدن فیروز رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان (که به قول خودش از اصولگرایان افراطی بود) از اتوبوس بدون بلیط احمدی نژاد وارد مرحله جدیدی شد. کما اینکه قبل از آن نیز نجف قراچورلو جایگزین فرشبافیان در جهاد دانشگاهی و دکتر محمد حسین صومی جایگزین دکتر یعقوبی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شده بودند.

در ادمه این تغییرات به نظر میرسد قطار تغییرات به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان رسیده و بر اساس شنیده ها از منابع نزدیک به دولت در هفته آتی نیز داننده مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان (که از مدیران اتوبوسی دولت گذشته و فاقد پیشینه قبلی در حوزه های  تخصصی هنری و رسانه بود) جای خود را به مدیری از جنس دولت تدبیر وامید خواهد داد .

از جمع گزینه هایی  که شانس حضور در مسند ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را دارند میتوان به نام های زیر اشاره کرد:

 ارشاد

۱- محمد محمدپور 

محمد محمد پور از مدیران سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت خاتمی و اوایل دولت احمدی نژاد است که مشی اعتدالی و میانه روی ایشان در حوزه های مختلف هنر ، مطبوعات ، تئاتر و رسانه  زبانزد اهالی فرهنگ و ادب استان است.

محمد پور متولد شهرستان سلماس و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز میباشد .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه علمی، فرهنگی و هنری هجرت سلماس ، مدیر مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، ،رئیس کتابخانه مرکزی و عضو هیئت امناء کتابخانه ملی تبریز ،معاون فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مدیر اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ،مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل ، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و تدریس در مراکز آموزشی از جمله در دانشگاه شهید مدنی از دیگر سوابق وی میباشد .

وی همچنین مولف دو کتاب «سیری در مفاهیم وکلیدواژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» میباشد.

محمد محمدپور هم اکنون سرپرست مجموعه تاریخی- فرهنگی مقبره الشعراء تبریز می باشد.

 ۲- شهرام خدایی 

شهرام خدائی علمداری از هنرمندان شاخص  و باسواد استان در حوزه هنرهای نمایشی است که دارای مدرک کارشاسی ارشد در رشته کارگردانی است.

وی کارهای زیادی در عرصه فیلم و تئاتر در استان از خود به جای گذاشته و مورد وثوق جامعه هنری استان است.

خدائی دو سال قبل رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی شد که بعد از یکسال جای خود را به میلانی داد.

۳- 

انتهای خبر