استاندار: عنوان بسیجی، نباید وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌های مادی و دنیوی قرار گیرد/خاطرات جبارزاده از مهدی باکری

استاندار آذربایجان‌شرقی با ذکر خاطراتی از شهید مهدی باکری، فرمانده سرافراز لشکر عاشورا، گفت: ذکر این خاطرات در درجه اول مسؤولیت خود من را سنگین‌تر می‌کند، چرا که بنده به عنوان همرزم آقا مهدی، اگر بنا دارم که استان را با روحیه بسیجی اداره کنم موظفم از رفتار او تبعیت کنم. به گزارش اعتدال پرس […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی با ذکر خاطراتی از شهید مهدی باکری، فرمانده سرافراز لشکر عاشورا، گفت: ذکر این خاطرات در درجه اول مسؤولیت خود من را سنگین‌تر می‌کند، چرا که بنده به عنوان همرزم آقا مهدی، اگر بنا دارم که استان را با روحیه بسیجی اداره کنم موظفم از رفتار او تبعیت کنم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در همایش فرماندهان بسیج ادارات و کارخانه های استان با بیان این که توسعه و آبادانی استان جز با روحیه بسیجی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: همان‌طور که در هشت سال جنگ با روحیه بسیجی مقابل دشمنان ایستادیم امروز هم باید در عرصه خدمت به مردم، خالصانه و عاشقانه در جهت تحقق اهداف نظام و دولت تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که انتظارم از کارکنان و کارمندان بسیجی، تقویت روحیه اخلاص و از خود گذشتگی است، افزود: رسالت بسیجی، خدمت به مردم و فدا کردن خود برای مردم است و نباید در استانی که اغلب کارمندان آن بسیجی هستند شاهد نارضایتی مردم از ادارات باشیم.

خدمت به مردم آزمونی سخت‌تر از شهادت است

وی خدمت به مردم را آزمونی سخت‌تر از شهادت دانست و گفت: خدمت به ملتی که به تعبیر امام راحل، از صدر اسلام تاکنون بهترین ملت تاریخ هستند وظیفه و دینی بر گردن ماست.

جبارزاده تاکید کرد: اگر خود را بسیجی می‌دانیم باید رفتار و عملکردمان متفاوت با بقیه باشد و باید فرهنگ واقعی و اصیل بسیجی را در استان حاکم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی شعار تدبیر و امید را ناشی از فرهنگ بسیج خواند و افزود: حل مشکلات کشور مانند بیکاری با حرکت‌های عادی جواب نمی‌دهد و باید با توان و همت مضاعف همه مسئولان و کارگزاران به مقابله با مشکلات برویم.

وی تصریح کرد: امیدوارم که به پشتوانه بسیجیان، استان را آباد کنیم و امروز برای حرکت در این مسیر با یکدیگر پیمان می‌بندیم.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر خاطراتی از شهید مهدی باکری، فرمانده سرافراز لشکر عاشورا، گفت: آقا مهدی از بدو ورود به جبهه تا زمان شهادت بسیجی بود و امروز برای بزرگداشت هفته بسیج باید رفتار و کردار خود را به بسیجی‌های واقعی همچون شهید باکری شبیه کنیم.

وی در خاطرات خود از شهید مهدی باکری به سیره و منش آن شهید بزرگوار اشاره و مقید بودن به نماز اول وقت، توجه به نیروهای زیردست، توجه به محیط کار و خدمت به همنوع را از جمله ویژگی‌های آن شهید در دوران مسؤولیت فرماندهی لشکر عاشورا ذکر کرد.

جبارزاده افزود: ذکر این خاطرات در درجه اول مسؤولیت خود من را سنگین‌تر می‌کند، چرا که بنده به عنوان همرزم آقا مهدی، اگر بنا دارم که استان را با روحیه بسیجی اداره کنم موظفم از رفتار او تبعیت کنم.

استاندار آذربایجان شرقی همه مدیران و مسؤولان ادارات و دستگاه‌های استان را به تبعیت از فرهنگ بسیجی دعوت کرد و گفت: فرهنگ بسیجی این نیست که مسؤول یک اداره یا سازمان قبل از این که مطمئن شود نیروهای تحت امر او در چه وضعیتی هستند از امکان یا امتیازی استفاده کند و هیچ مسؤولی نمی‌تواند ادعا کند که بسیجی است اما در عین حال به افراد تحت امر خود بی‌توجه باشد.

وی تاکید کرد: بسیجی حتما باید به علم روز مسلح باشد و همیشه در جهت دانش‌اندوزی تلاش کند، چرا که امروز کشور به نیروهای متعهد و مجهز به دانش و تخصصی نیاز دارد.

آقا مهدی انسانی بود که مخلصانه آمد و عاشقانه رفت

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که آقا مهدی انسانی بود که مخلصانه آمد و عاشقانه رفت، افزود: شهدا کسانی بودند که در بین ما حضور داشتند و با ما زندگی کرده‌اند و خداوند به وسیله این انسان‌ها حجت را بر ما تمام کرده است تا بدانیم که همه می‌توانند خداگونه و الهی شوند.

وی افزود: رفتار آقا مهدی به گونه‌ای بود که هر کس او را می‌دید عاشق او می‌شد، بسیجی هم باید به قدری در رفتار خود دقت کند که همکاران خود را در محیط کار جذب کند.

وی با اشاره به این که آقا مهدی هیچ وقت به دنبال نام و نشان و مادیات نبود، گفت: کارمندان بسیجی باید خدمت‌گزارترین و کم‌توقع‌ترین کارمندان باشند و نباید عنوان بسیجی، وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌های مادی و دنیوی قرار گیرد.

در پایان این مراسم از فرماندهان نمونه بسیج ادارات و کارخانه‌های استان و نیز مسؤولان دستگاه‌های فعال در رزمایش پدافند غیرعامل قدردانی شد.

انتهای خبر