وضعیت فقر در آذربایجان شرقی/ انتشار لیست فقیرترین شهرهای استان

با انتشار نقشه فقر استان ها مشخص شد که استان آذربایجان شرقی در بین ۳۰ استان کشور رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است. به گزارش اعتدال پرس، بر اساس این رتبه بندی که رتبه استان ها را بر حسب درصد جمعیت زیر خط فقر تقسیم بندی کرده ، رتبه آذربایجان شرقی در این […]

image_pdfimage_print

با انتشار نقشه فقر استان ها مشخص شد که استان آذربایجان شرقی در بین ۳۰ استان کشور رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اعتدال پرس، بر اساس این رتبه بندی که رتبه استان ها را بر حسب درصد جمعیت زیر خط فقر تقسیم بندی کرده ، رتبه آذربایجان شرقی در این رتبه بندی ۱۵ اعلام شده است به عبارتی دیگر ۱۴ استان دیگر از لحاظ جمعیت زیر خط فقر وضعیت بدتری نسبت به آذربایجان شرقی دارند.

در این رتبه بندی استان های سیستان و بلوچستان، قم و کرمان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و استان های مازندران، قزوین و تهران با دارا بودن وضعیتی بهتر نسبت به سایر استان های کشور در رتبه های ۳۰، ۲۹ و ۲۸ کشور قرار گرفته اند.


استان های همتراز آذربایجان شرقی از جمله خراسان رضوی رتبه ۱۴، اصفهان رتبه ۲۴، فارس رتبه ۲۱ و خوزستان جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.
نکته جالب در انتشار این گزارش اینکه رتبه بندی شهرستان های استان ها نیز بر اساس درصد جمعیت زیر خط فقر اعلام شده است.
بر اساس این رتبه بندی ، شهرستان اهر با ۴۶٫۲ درصد جمعیت زیر خط فقر بدترین و اسکو با ۱۴٫۵ درصد جمعیت بهترین وضعیت را به خود اختصاص داده اند.
این گزارش  می افزاید، در این رتبه بندی کلانشهر تبریز با ۳۲٫۳ درصد جمعیت زیر خط فقر رتبه ۶ استان را دارد با به عبارتی دیگر پنج شهرستان آذربایجان شرقی از تبریز وضعیت بدتری دارند.
شهرستان های پرجمعیت استان علاوه بر تبریز یعنی مراغه با ۳۲٫۳ درصد رتبه ۵، مرند با ۲۹٫۷ درصد رتبه ۷ و میانه با ۳۳٫۶ درصد رتبه ۴ را به خود اختصاص داده اند.
در جدول زیر وضعیت شهرستان های استان را از لحاظ شاخص های فقر و نابرابری مشاهده می کنید:

انتهای خبر