اتهام فساد مالی، فرزندان سه وزیر دولت اردوغان را روانه زندان کرد/ بازداشت تاجر معروف تبریزی در ترکیه

شمار زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری ترکیه از جمله فرزندان سه وزیر دولت رجب طیب اردوغان به دلیل سوءاستفاده مالی بازداشت شدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از حریت، شمار زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری ترکیه از جمله فرزندان سه وزیر دولت رجب طیب اردوغان به دلیل سوءاستفاده مالی بازداشت شدند. فرزندان […]

image_pdfimage_print

شمار زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری ترکیه از جمله فرزندان سه وزیر دولت رجب طیب اردوغان به دلیل سوءاستفاده مالی بازداشت شدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از حریت، شمار زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری ترکیه از جمله فرزندان سه وزیر دولت رجب طیب اردوغان به دلیل سوءاستفاده مالی بازداشت شدند.

فرزندان معمر گولر وزیر کشور، ظفر چاغلیان وزیر اقتصاد و اردوغان بایراکتار وزیر شهرسازی ترکیه  و همچنین شمار زیادی از فعالان اقتصادی و تجاری معروف این کشور از جمله فرزند وزیر اقتصاد و رضا ضراب همسر تبریزی ابرو گوندش، خواننده ترکیه ای و همچنین علی آقا اوغلو صاحب بزرگترین شرکت ساختمانی ترکیه در بین بازداشت شدگان امروز در استانبول هستند.

ظفر چاغلیان ساعتی پیش پس از دریافت خبر دستگیری پسرش در استانبول برنامه خود در آنکارا را لغو کرد. همچنین معمر گولر سفر خود به بلغارستان را با دریافت این خبر به تاخیر انداخت.

این افراد به دستور دادستان استانبول به اتهام سوء استفاده و پرداخت رشوه در مناقصه های بزرگ دولتی بازداشت شده اند.

احتمال می رود با ادامه تحقیقات پلیس مبارزه با مفاسد مالی و شبکه های سازمان یافته ترکیه ، این عملیات به شهرهای دیگر این کشور نیز گسترش و شمار افراد بازداشت شده، افزایش یابد.

این عملیات از سوی افرادی در داخل دولت که هوادار طریقت نور و جماعت فتح الله گولن هستند، صورت گرفته است.

جماعت فتح الله گولن که از ۱۰ سال پیش از دولت اردوغان حمایت می کرد، اخیرا با دولت آنکارا دچار اختلاف شده اند.

 درخواست لغو مصونیت سه وزیر دولت ترکیه از سوی دادستان استانبول

دادستان استانبول درخواست لغو مصونیت سه وزیر دولت ترکیه را آماده می کند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، جلال کارا دادستان استانبول در حال آماده کردن درخواست خلع مصونیت سیاسی سه وزیر دولت رجب طیب اردوغان است.

کارا که عملیات گسترده مقابله با ارتشا و سوء استفاده مالی و دستگیری عوامل آن در استانبول دیروز به حکم وی از سوی پلیس این شهر آغاز شد، حکم دستگیری فرزندان سه وزیر کابینه اردوغان را نیز صادر کرده بود.

دادستان استانبول بزودی از مجلس ملی ترکیه خواستار خلع مصونیت سیاسی این سه وزیر خواهد شد.

علاوه بر این، تصاویری از یک وزیر دیگر کابینه به هنگام گرفتن ۵/۱ میلیون دلار رشوه از یک تاجر دستگیر شده نیز در دست است و دادستانی استانبول خواستار لغو مصونیت سیاسی این وزیر که نامش فاش نشده نیز خواهد شد.

انتهای خبر