اختلاف سلیقه وزیر ارشاد با رئیس جمهور بر سر یک انتصاب

در حالی که حکم محمدباقر خرمشاد رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی‌ام مهرماه امسال به پایان رسیده است اما اختلاف سلیقه علی جنتی وزیر ارشاد با رئیس جمهور مانع تعیین تکلیف ریاست این سازمان شده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از جهان، بلاتکلیفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حالی […]

image_pdfimage_print

در حالی که حکم محمدباقر خرمشاد رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی‌ام مهرماه امسال به پایان رسیده است اما اختلاف سلیقه علی جنتی وزیر ارشاد با رئیس جمهور مانع تعیین تکلیف ریاست این سازمان شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از جهان، بلاتکلیفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حالی است که شورای عالی سازمان، روز اول آبان ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد و طی آن “ابوذر ‌ابراهیمی ترکمان” رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب کرد؛ اما شنیده‌ها حاکی است اختلاف سلیقه میان علی جنتی و حجت‌الاسلام روحانی مانع از برگزاری مراسم معارفه ابراهیمی ترکمان شده است.

این شایعات از زمانی قوت گرفت که عدم برگزاری مراسم معارفه ترکمان مصادف با ناکامی صالحی امیری، در کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس برای وزارت ورزش و جوانان شد. اتفاقی که به دنبال آن، خبرها از تلاش پشت پرده برخی اطرافیان رئیس جمهور برای انتصاب وی بر این سازمان مهم حکایت داشت؛ تلاشهایی که گفته می شود با مقاومت ۲ ماهه علی جنتی به نتیجه نرسیده است تا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد!

اما در حالی که گمانه‌زنی‌های دیگری مبنی بر حضور  چهره‌هایی نظیر “علیرضا معیری” سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو و “سیدمهدی مصطفوی”سومین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر این مسند به گوش می‌رسد، حداد عادل عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با تعیین تکلیف رئیس سازمان، به رسانه ها گفته است: این موضوع را گفته‌ایم و ان‌شاءالله تقاضا خواهیم کرد هرچه زودتر تکلیف ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشخص شود، مخصوصاً که عده‌ زیادی در خارج از کشور هستند و این موضوع برایشان خیلی جدی‌تر از داخل کشور است.

انتهای خبر