کلاهبرداری با نام «برادر نماینده ملکان» در شهرستان ملکان

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی از شناسایی و دستگیری یک نفر کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان ملکان خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، صابر عباس‌زاده اظهار کرد: بنا بر اعلام پلیس آگاهی شهرستان ملکان، در پی افزایش وقوع کلاهبرداری در این شهرستان توسط فردی با عنوان مامور جهادکشاورزی و همچنین معرفی خود به عنوان برادرزاده نماینده سابق […]

image_pdfimage_print

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان ‌شرقی از شناسایی و دستگیری یک نفر کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان ملکان خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، صابر عباس‌زاده اظهار کرد: بنا بر اعلام پلیس آگاهی شهرستان ملکان، در پی افزایش وقوع کلاهبرداری در این شهرستان توسط فردی با عنوان مامور جهادکشاورزی و همچنین معرفی خود به عنوان برادرزاده نماینده سابق ملکان با خودروهای سواری مختلف، موضوع در دستور ویژه این یگان قرار گرفت.

وی گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های همه‌جانبه مشخص شد متهم با سوار کردن کشاورزان پیرمرد با عنوان اینکه برای آنها کود شیمیایی تهیه می‌کند مبالغی از آنان اخذ و به بهانه‌های واهی مال باخته را از خودرو پیاده و متواری می‌شود.

عباس‌زاده اضافه کرد: با شیوه‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و اطلاع حاصل شد فرد مورد نظر با خودرو سمند وارد شهر شده و باز هم یک نفر پیرمرد را سوار خودرو کرده و قصد کلاهبرداری از آن شخص را دارد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: بلافاصله عوامل در محل مورد نظر حاضر و با انجام گشت زنی‌های غیرمحسوس خودرو مذکور شناسایی و مسیر مسدود و راننده به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشته و مبالغی نیز که در دست داشته آنها را به زمین انداخت تا فرار کند که نهایتا با اقدامات به موقع و با رعایت تمام جوانب متهم دستگیر و به مقر آگاهی دلالت داده شد.

عباس‌زاده افزود: در تحقیقات اولیه متهم خود را «ع ـ ج» اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار معرفی و در بازرسی از خودرو مبلغ ۲۸ میلیون ریال کشف شد.

وی اضافه کرد: نامبرده که بدوا منکر موضوع بوده با ارائه مستندات لب به اعتراف گشوده و گفت از سال ۱۳۹۰ تاکنون از شهرستان‌های ملکان، بناب، مراغه و عجب‌شیر در حدود ۹۰ فقره به شیوه مذکور اقدام به کلاهبرداری کرده است.

عباس‌زاده اظهار کرد: تاکنون تعداد ۴۰ نفر از شکات شناسایی شدند و تحقیقات پیرامون موضوع ادامه دارد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار این یگان است./بی باک

انتهای خبر