بازتاب نطق جنجالی مطهری در مجلس/ دادستان علیه مطهری اعلام جرم کرد+ واکنش مطهری به اعلام جرم دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهارات اخیرش درباره محاکمه متهمان حوادث ۸۸ اعلام جرم کرد. به گزارش اعتدال پرس ، یک منبع آگاه روز دوشنبه اعلام : پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه آقای مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است. علی […]

image_pdfimage_print

دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهارات اخیرش درباره محاکمه متهمان حوادث ۸۸ اعلام جرم کرد.

به گزارش اعتدال پرس ، یک منبع آگاه روز دوشنبه اعلام : پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه آقای مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.
علی مطهری نماینده مردم تهران صبح دیروز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و صدور “احکام سختگیرانه” علیه زندانیان سیاسی سال ۱۳۸۸، خواهان محاکمه همزمان محمود احمدی نژاد، موسوی و کروبی شد. مطهری برگزاری این محاکمه را تنها راه پایان دادن به مسائل پس از انتخابات ۸۸ دانست.
او گفت: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.» مطهری در نطق امروز خود از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با اعتراضات سال ۱۳۸۸ به شدت انتقاد کرد.
او گفت “رئیس قوه قضائیه بهتر است به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است.

به گزارش نامه نیوز، علی مطهری درارزیابی از اعلام جرم دادستان تهران علیه خود گفت: اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نماینده مجلس حق دارد درباره همه مسائل کشور اظهار نظر کند، البته روشن است که این اظهار نظر نباید شامل توهین یا افترا باشد.

او ادامه داد: در نطق من هم توهین یا افترا وجود نداشت، فقط انتقاد به رییس قوه قضاییه بودکه به جای شعار دادن درباره فتنه به حل‌آن بپردازد، هم‌چنین از ایشان خواسته بودم که درباره احکام سختگیرانه زندانیان سیاسی سال ۸۸ پاسخگو باشد و این که احکام باید بازبینی شود؛ به عنوان مثال گفته بودم رییس قوه قضاییه پاسخ دهد که مثلا جرم آقایان مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است که به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند؟ مگر انتقاد در قوانین کشور جرم است؟

مطهری خاطرنشان کرد: متاسفانه آقای صادق لاریجانی به جای این که به این سوالات در محضر مردم پاسخ بدهد اقدام به اعلام جرم علیه بنده کرده است، انتظار داشتیم ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه تحمل انتقاد را داشته باشد ولی وی در موارد دیگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد، اگر نماینده مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطیل کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور روز دوشنبه خبر اعلام جرم دادستانی تهران علیه علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.

انتهای خبر