روند سوء تدبیر مدیریتی در باشگاه تراکتورسازی/ تونی چرا رفت و چرا می آید؟ ؛ به شعور هواداران توهین نکنید آقای مدیر عامل!

  وقتی صحبت از آخرین حضور جلالی در تبریز مقابل فجرسپاسی در محافل مطرح شد این نکته به ذهنمان رسید که چرا تونی رفت و چرا تونی می آید؟ به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، وقتی صحبت از آخرین حضور جلالی در تبریز مقابل فجرسپاسی در محافل مطرح شد این نکته به ذهنمان […]

image_pdfimage_print

  وقتی صحبت از آخرین حضور جلالی در تبریز مقابل فجرسپاسی در محافل مطرح شد این نکته به ذهنمان رسید که چرا تونی رفت و چرا تونی می آید؟

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، وقتی صحبت از آخرین حضور جلالی در تبریز مقابل فجرسپاسی در محافل مطرح شد این نکته به ذهنمان رسید که چرا تونی رفت و چرا تونی می آید؟

در آنالیز چنین رفت و آمدی بی شک تصمیم بر جلب رضایت افکار عمومی برای حفظ پست یا  این که نظر هواداران را به نفع فردی خاص جهت داد کاملاً آشکار است.

برای یافتن چگونگی این موضوع می توان اندکی به عقب برگشت و زمانی را به یاد آورد که جعفری مدیرعامل وقت به خاطر کاندیدا شدن در شورا استعفا داد.

وقتی کمی به گذشته بر می گردیم می بینیم که کمیته فنی چهار نفره تصمیم اخراج تونی اولیویرا را گرفت، آنها تونی و همکارانش را به علت نتایج ضعیف در لیگ برتر و جام باشگاههای آسیا از کار بر کنار کردند و حسن آذرنیا سرمربی دو بازی آخر تراکتورسازی شد که این تغییر و تحولات با وجود نتیجه دادن چندان به مزاج هواداران و طرفداران تراکتورسازی خوشایند نیامد و حتی برای دلجویی از تونی و همکارانش به جلو منزل تونی رفتند و تا فرودگاه همراهی اش کردند تا نشان دهند که همیشه هواداران تراکتور بامرام هستند و قدر زحماتی را که سرمربی برای تیمشان کشیده را می دانند .

رفتن تونی به همین شکل باقی ماند تا این که زمان انتخاب سرمربی برای فصل ۱۳ فرا رسید ؟ زمانی که اعلام نظرات آماری هواداران در مورد انتخاب سرمربی آن هم دایر بر حضور دوباره تونی برای فصل جاری مطرح شد اما مدیریت فعلی با مطرح کردن مبلغ گزاف درخواستی تونی برای حضور دوباره در تراکتور یک چنین امری را غیرممکن جلوه داد.

از سویی دیگر با مطرح شدن نامهای بزرگی چون منصور ابراهیم زاده و حسین فرکی به نوعی افکار عمومی که تونی را به دلیل قیمت بالا دور از دسترس می دیدند مجذوب این اسامی شدند ، در این خصوص هم باشگاه این بار با طرح درخواست دو میلیاردی ابراهیم زاده او را نیز از مدار نامزدهای هدایت تراکتور خارج کرد تا در نهایت طرح نام بردن از مربیان متوسطی چون محمد مایلی کهن و مجید جلالی و … گزینه آخری را موجه تر از فردی مانند مایلی کهن برای تراکتور معرفی نماید.

این قضایا در حالی رخ داد که همین مدیریت و مجموعه هیئت مدیره باشگاه در فواصل مختلف از لیگ بارها به جلالی اولتیماتوم دادند و معلوم نشد که چگونه آنها از مربی که خودشان از بین چندین گزینه انتخاب کرده بودند چنین مورد انتقاد قرار گرفت و آرامش کارش را از دست داد.

تراکتور

حالا هم بحث حضور بازیکنان و مربی خارجی در شرایط منفی مالی فعلی باشگاه این ابهام ها و پارادوکس را تقویت می کند که چگونه هزینه گزاف چند صد هزار دلاری استخدام مجدد تونی و آوردن کرار و پیمپائو تامین خواهد شد در حالی که تابستان همین سال تونی به دلیل قیمت بالا عملاً از بین گزینه های مورد علاقه هواداران خارج شد ؟؟

در عین حال از بعد فنی هم رفتن تونی به آن شکل و آوردنش به این شکل چگونه قابل توجیه است ؟

سوال هواداران این است که اگر تونی می ماند با شناختی که از فوتبال ایران و تیم تراکتور پیدا کرده بود آیا حالا قادر به کسب عنوان قهرمانی نمی شدیم ؟

از سویی دیگر چرا مربی که در زمان قائم مقامی مدیر عامل فعلی به دلیل مشکلات نتیجه گیری کنار گذاشته شد در فاصله ای کوتاه دوباره به کار فرا خوانده شده است ؟

بخش لاینحل موضوع این است که اگر تونی ضعیف و ناکارآمد بوده که در آن صورت اخراجش صحیح بوده و اگر او امروز برای نجات تراکتور می آید پس در آن برهه تصمیم مدیریتی صحیحی در رابطه با اخراجش گرفته نشده است ؟ و البته بخش قابل انتقاد داستان نیز در همین جاست که چون تصمیم ناگهانی به بردن تونی در آن روز و آوردن او در امروز آن هم از  سوی افرادی که در آن دوره و دوره حاضر بر مصدر کار بوده اند صورت گرفته می تواند امری غیرقابل توجیه محسوب گردد.

و کلام پایانی این که آیا کمیته فنی باشگاه که به صورت قرارداد مالی با باشگاه فعالیت می کنند و نظراتشان در دوره مجید جلالی از سوی او مورد توجه قرار نمی گرفت در خصوص آوردن تونی نظری داشته اند ؟ و  جلوتر از این داستان آن که  آیا تونی بعد از ورود به ایران به نظرات آنها توجهی خواهد داشت یا این که نظرات گروه ۵ نفره در همان قاب تلویزیونی و به صورت فرمالیته باقی خواهد ماند یا نه !؟

اگر تونی خوب بود چرا در جلسه کمیته فنی چهار نفره آقایان آذرنیا و زینی زاده رأی مثبت به اخراج این سرمربی دادند. شما هایی که هم اکنون می خواهید تونی پرتغالی را به تراکتورسازی بیاورید چرا اواخر فصل قبل به اخراج کادر فنی خود رأی مثبت دادید!

مگر در صحبت های اول فصل خود برنامه چند ساله ای را طرح نکرده بودید؟ برنامه ای که در آن قهرمانی در دو سال بعد در نظر گرفته شده بود. اکثر کارشناسان، هواداران و پیشکسوتان مخالف پیوستن جلالی به تراکتورسازی بودند، شما در مقابل این مخالفت ها ایستادید.

این یعنی توهین به عقل و شعور هوداران با غیرت و با تعصب مثال زدنی تراکتورسازی که همیشه در سرما و گرما حامی تیم محبوب خود بوده اند و اگر به جای این کارها قرارداد های بازیکنان فعلی را پرداخت کنیم چه بسا قهرمان زود هنگام لیگ هم شویم.

تتراکتور

شاید میشد بجای حاشیه آفرینی از سوی مدیر عامل و برخی افراد داخل باشگاه برای کادر فنی و سرمربی، حمایت های لازم را از وی انجام داد تا تیم به نتایج دلخواه برسد و برای فصل بعد فکر بهتری نمود تا تیم از روز اول بی ایراد باشد اما اینکه این روزها برای جلب نظر هواداران فهیم تراکتورسازان این موضوع را القا میکنند که اخراج جلالی برای آوردن تونی هست، باید گفت که همه میدانند که نه تنها تونی بلکه فرگوسن هم بعد از تحویل گرفتن یک تیم حداقل به سه چهار هفته زمان نیاز دارد تا اوضاع را در دست گیرد و در این صورت تیم با از دست دادن تنها سه چهار امتیاز از کورس قهرمانی دور میشود.

تراکتورسازان این روزها رقابت سختی با تیم های بالای جدول دارد و نباید بخاطر سو تدبیر مدیریتی از قهرمانی دور شد. این روزها یک امتیاز هم برای تراکتور محبوب حکم طلا را دارد.

انتهای خبر